۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۸
کد خبر: 83072594
T T
۰ نفر
سوريه خواستار تحقيق درباره جنايت هاي ائتلاف امريكايي شد

دمشق-ايرنا-وزارت خارجه سوريه خواستار تحقيق بين المللي مستقل درباره جنايت هاي ائتلاف بين المللي به سركردگي آمريكا در خاك كشورش شد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، وزارت خارجه سوريه امروز شنبه دو نامه به دبيركل و رئيس شوراي امنيت سازمان ملل متحد درباره جنايت جديد ائتلاف بين المللي به سركردگي آمريكا ارسال كرد.
در اين نامه ها آمده است : ائتلاف غيرقانوني به سركردگي آمريكا روز جمعه جنايتي ديگر را مرتكب شد و جنگنده هاي اين ائتلاف منازل مسكوني روستاهاي السوسه و البوبدران در جنوب شرق ديرالزور را هدف قرار داد كه به شهادت 62 غيرنظامي كه بيشتر آن ها زنان و كودكان بودند، منجر شد.
اين حمله هوايي شمار زيادي زخمي نيز برجاي گذاشت كه حال برخي از آن ها وخيم اعلام شده است.
وزارت خارجه سوريه اضافه كرد: جمهوري عربي سوريه در نامه هاي سابق كه آخرين آن ها روز 14 ماه جاري بود به افزايش جنايت هاي اين ائتلاف درحق غيرنظاميان بيگناه و اينكه بكارگيري سلاح هاي كشتارجمعي مانند بمب هاي ممنوعه فسفور سفيد در حمله به منازل شهروندان استان هاي رقه، ديرالزور، حسكه و حلب به عادت اين ائتلاف تبديل شده است، خواستار اقدام فوري براي توقف اين جنايت ها و جلوگيري از تكرار آن شد.
جنايت ديروز در روستاهاي السوسه و البوبدران يك جنايت جنگي و ضدانساني است و بار ديگر نشان دهنده سطح بي توجهي و بي احترامي كشورهاي عضو اين ائتلاف به قوانين بين المللي است.
اين جنايت نشان مي دهد كه اين كشورها از ارزش هاي اخلاقي تهي هستند كه بتوانند ديگران را درباره احترام به حقوق غيرنظاميان توصيه و اندرز دهند.
اين ائتلاف فقط غيرنظاميان را قتل عام مي كند و آنگونه كه ادعا كرده با گروه داعش و ديگر تروريست ها مبارزه نمي كند.
اين جنايت زشت بار ديگر به دنيا ثابت كرد كه هدف امريكا از طريق عمليات غيرقانوني مبارزه با تروريسم نيست بلكه اين حوادث نشان مي دهد كه واشنگتن تروريست ها را براي ادامه حيات بيشتر كمك مي كند.
هدف امريكا كشتن بيشتر ملت سوريه و حمايت از تروريست ها و اين جنايت نيز حلقه اي ديگر از زنجيره جنايت هاي ضدانساني اين ائتلاف در حق غيرنظاميان سوريه و در راستاي سياست هايي است كه اكنون آشكار شده است كه هدف آن حاكميت و تماميت ارضي و آينده سوريه و سنگ اندازي در مسير روند حل و فصل بحران است.
در نامه آمده است: جمهوري عربي سوريه بار ديگر از شوراي امنيت مي خواهد به وظايف خود در جلوگيري از اين تجاوزها و اجراي تحقيق مستقل، شفاف و محكوميت اين جنايت و اقدام فوري براي توقف آن و پايان دادن به حضور غيرقانوني نيروهاي امريكايي و ديگر نيروهاي خارجي و مجبور كردن كشورهاي عضو اين ائتلاف به پايبندي به منشور سازمان ملل و خودداري از دخالت در امور داخلي ديگر كشورها عمل كند.
شبك**خاورم**8005**1392

سرخط اخبار جهان