۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۳
کد خبر: 83062997
T T
۰ نفر

اجرای طرح خیرساز در دانشگاه بیرجند آغاز شد

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۹:۵۳
کد خبر: 83062997
اجرای طرح خیرساز در دانشگاه بیرجند آغاز شد

بیرجند ـ ایرنا ـ عملیات اجرایی طرح خیرساز كارگاه های مهارت آموزی، كارآفرینی و اشتغال دانشگاه بیرجند روز جمعه با حضور مشاور وزیر و دبیر ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

به گزارش ایرنا مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: برآورد اعتبار این طرح به مساحت 500 متر مربع 250 میلیون تومان است كه 110 میلیون تومان توسط خیر نیك اندیش دكتر زنگویی از اعضای هیات علمی دانشگاه تامین شده است.
محمدحسین سالاری اظهار داشت: بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند در راستای تعامل بیشتر جامعه و دانشگاه به عنوان یك موسسه غیرسیاسی و غیرانتفاعی در پایان سال 93 تاسیس شد.
وی بیان كرد: این بنیاد سال 95 پس از اخذ پروانه فعالیت سازمان های مردم نهاد فعالیت رسمی خود را آغاز كرد و طی مدت كوتاه فعالیت خود مشمول حمایت های بی دریغ خیرخواهان، نیك اندیشان و حامیان علم و دانش بوده و این فعالیت ها منتج به دستاوردهای ارزشمندی شده است.
مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند هدف از تشكیل این بنیاد را بهره گیری از توانمندی های مادی و معنوی خیرین، تشویق و ترغیب نیكوكاران و نیك اندیشان در تقویت و گسترش زیرساخت های دانشگاه برشمرد.
وی گفت: حمایت از فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و هنری منطبق با اهداف بنیاد و دانشگاه، حمایت از كارآفرینان جوان دانشجو و كمك به تاسیس شركت های دانش بنیان و حمایت از دانشجویان نیازمند دانشگاه از طریق راه اندازی صندوق نیكوكاری از دیگر اهداف این بنیاد در نظر گرفته شده است.
سالاری افزود: در حال حاضر چهار طرح توسط بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند با هزینه كرد یك میلیارد و 500 میلیون تومان در دست اجرا است.
وی گفت: احداث آزمایشگاه پیشگیری از بیماری ها و آسیب های اجتماعی با زیربنای 570 متر مربع و پیشرفت فیزیكی 75 درصد از جمله این طرح هاست.
مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند اضافه كرد: همچنین احداث خوابگاه دخترانه 15 خرداد با زیربنای 470 متر مربع و پیشرفت فیزیكی 55 درصد و مجتمع آزمایشگاهی دانشكده مهندسی برق كامپیوتر (فاز 1) و احداث خوابگاه متاهلین با ظرفیت 12 واحد و مساحت 650 متر مربع از دیگر طرح هاست.
به گزارش ایرنا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز (جمعه) وارد بیرجند می شود و افتتاح چند طرح عمرانی، دیدار با دانشجویان و اساتید، شركت در اجلاسیه شهدای دانشجو و اساتید خراسان جنوبی، بازدید از دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی و شركت در شورای اداری استان از برنامه های سفر 2 روزه منصور غلامی به این استان است.
7557*3028
۰ نفر