۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 83062229
T T
۰ نفر

17 مورد قاچاق انسان در گمرك ایران كشف شد

۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۳
کد خبر: 83062229
17 مورد قاچاق انسان در گمرك ایران كشف شد

تهران- ایرنا- گمرك جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: ماموران گمرك بازرگان با رصد محموله های ورودی و خروجی در هفت عملیات، طی روزهای اخیر موفق به شناسایی و كشف 17 مورد قاچاق انسان شدند كه به این ترتیب كشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تاكنون به 196 نفر رسید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از گمرك ایران، ماموران گمرك در یك عملیات دیگر با رصد یك محموله صادراتی به مقصد تركیه پس از مشكوك شدن به كامیونی با استفاده از ایكس ری محموله آن را كه روده گاوی بود، اسكن و بازرسی كردند. ماموران این گمرك موفق شدند در این عملیات سه نفر را كه در میان بار، در كامیون مخفی شده بودند، شناسایی كنند. این افراد تبعه یكی از كشورهای همسایه بودند و در بازرسی دیگر یك فرد ایرانی كه به دنبال خروج غیرقانونی از كشور بود، بازداشت شد.
ماموران گمرك بازرگان همچنین در یك عملیات دیگر با رصد یك محموله ترانزیتی از مبدا ازبكستان موفق به كشف قاچاق سه انسان شدند كه با مخفی شدن در میان كامیون قصد داشتند از مرز ایران خارج شوند، این كامیون حامل پوست گاو به مقصد تركیه بود.
ماموران همچنین در عملیاتی دیگر با هوشیاری كامل و رصد محوطه خروجی و كنترل دقیق محل خروج كامیون ها متوجه چندین نفر شدند كه با پنهان شدن در لا به لای تریلی های خروجی قصد داشتند، غیرقانونی از كشور خارج شود. این پنج نفر نیز تبعه یكی از كشورهای همسایه بودند كه در این عملیات دستگیر شدند.
همچنین میزان 24 هزار و 568 كیلوگرم گوجه فرنگی قاچاق كه قاچاقچیان قصد داشتند با جاسازی آن، این مقدار گوجه فرنگی را در قالب محموله صادراتی تره بار به كشور عراق صادر كنند، با هوشیاری ماموران گمرك پرویزخان پس از بازرسی فیزیكی كالا كشف شد.
ماموران گمرك مرزی میلك نیز در اقدامی توانستند بیش از 22 تن گوشت مرغ قاچاق با اظهار جعلی را شناسایی و كشف كنند.
اقتصام*1103*1834
۰ نفر