۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۸:۳۰
کد خبر: 83062019
T T
۰ نفر

عامل تخریب منابع طبیعی به كاشت درخت محكوم شد

۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۸:۳۰
کد خبر: 83062019
عامل تخریب منابع طبیعی به كاشت درخت محكوم شد

همدان- ایرنا- رئیس اداره حقوقی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: عامل تخریب منابع طبیعی در فامنین با رای دادگاه به كاشت درخت در 20 هكتار از اراضی طبیعی محكوم شد.

علیرضا قاسمی مجاهد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این فرد در یكی از روستاهای فامنین با استفاده از تراكتور اقدام به تخریب عرصه منابع طبیعی كرده بود.
وی اضافه كرد: برای این فرد مجازات حبس پیش بینی شده بود كه به منظور فرهنگسازی حفاظت از انفال حكم جایگزین حبس اجرا شد.
رئیس اداره حقوقی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان كرد: علاوه بر این دادگاه یك متخلف را به حفر كانال حفاظتی در حاشیه اراضی ملی محكوم كرد كه این حكم هم اجرایی شد.
قاسمی مجاهد گفت: چنانچه متهمان در اجرای حكم كم كاری یا كوتاهی كنند، با گزارش منابع طبیعی به دادگاه، حكم حبس در مورد آنها اعمال می شود.
وی گفت: صدور احكام جایگزین حبس راهكار مناسبی برای حفظ منابع طبیعی است كه با همكاری قضات در شهرستان های فامنین، بهار و اسدآباد انجام شده است.
رئیس اداره حقوقی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه كرد: متهم به جای حضور در زندان، با نظر قاضی موظف به غرس نهال برای مدت مشخص با نظارت اداره متولی می شود.
قاسمی مجاهد ادامه داد: مجرم موظف است نهال غرس شده را آبیاری، مراقبت و حفاظت كرده تا با رشد نهال به احیای عرصه جنگلی كمك كند.
خرداد سال 94 شعبه یكم دادگاه كیفری شهرستان بهار 2 متجاوز به منابع طبیعی را به 2 سال حبس و خرید و اهدای كتاب مجموعه قوانین منابع طبیعی به كتابخانه یك روستا محكوم كرد.
454 فقره پرونده مرتبط با تخلف از قوانین حوزه حفاظت از اراضی ملی این استان نیمه نخست سال جاری در محاكم قضایی تشكیل شده است.
7526/2087

سرخط اخبار استان‌ها