۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۷
کد خبر: 83061705
T T
۰ نفر
یك اتهام جدید به پرونده واردكنندگان تلفن همراه اضافه شد

تهران-ایرنا- وكیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده واردات تلفن همراه از اضافه شدن یك اتهام جدید به اتهامات این افراد خبر داد.

حسن تردست عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره كم و كیف برگزاری هشتمین جلسه محاكمه واردكنندگان تلفن همراه كه امروز (چهارشنبه) 18 مهر در شعبه اول دادگاه های ویژه و با حضور عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران برگزار شد اظهار داشت: در جلسه امروز دادستان تهران، مبلغ این پرونده را 492 میلیارد تومان عنوان كرد در حالی این مبلغ مربوط به یك نفر یا یك شركت نیست و برای 40 شركت است.
این وكیل دادگستری و قاضی سابق دادگستری اضافه كرد: همچنین دادگاه یك اتهام جدید تحت عنوان «مشاركت» را به اتهام متهمان این پرونده اضافه كرد. در حالی كه طبق قانون دادگاه باید پرونده را ابتدا به دادسرا بازمی گرداند تا كیفرخواست اصلاح شود و سپس به موارد مطروحه در كیفرخواست رسیدگی كند.
به گفته تردست، قرار است جلسه بعدی رسیدگی به پرونده واردكنندگان تلفن همراه، روز یكشنبه هفته آینده برگزار شود.
به گزارش ایرنا، تعداد متهمان پرونده واردكنندگان موبایل، 16 نفر است كه «اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی از طریق گرانفروشی كلان»، اتهام اولیه این افراد بود.
دادستان تهران در جلسه هشتم محاكمه متهمان پرونده مزبور گفته است: اكثر شركت‌های واردكننده با هدف تحصیل سود هنگفت بدون در نظر گرفتن قیمت اعلام شده از سوی سازمان حمایت از مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان، گوشی‌های تلفن همراه را به قیمت ارز آزاد به فروش رسانیده‌اند؛ به نحوی كه تعداد 40 شركت واردكننده گوشی‌های تلفن همراه در مجموع و در نتیجه گرانفروشی‌های كلان مبلغ 492 میلیارد و 742 میلیون و 885 هزار و 143 ریال درآمد نامشروع تحصیل كرده‌اند؛ در این میان تعداد 16 شركت پرونده‌های حاضر، در مجموع مبلغ 278 میلیارد و 289 میلیون و 865 هزار و 836 ریال درآمد نامشروع تحصیل كردند.
اجتمام *ع.ی * 3063
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه