۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 83061122
T T
۰ نفر
نزاع 44هزار نفر را در تهران به پزشكی قانونی كشاند

تهران- ایرنا- اداره كل پزشكی قانونی استان تهران اعلام كرد: از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال 44هزار و 389نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراكز پزشكی قانونی استان تهران مراجعه كرده اند كه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا اداره كل پزشكی قانونی استان تهران، روز چهارشنبه گزارش داد: سال گذشته در همین مدت 42 هزار و 171نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراكز پزشكی این استان مراجعه كرده بودند.
بر اساس این گزارش از مراجعه كنندگان در پنج ماهه امسال به پزشكی قانونی به دلیل آسیب های ناشی از نزاع 28 هزار و 568نفر مرد و 15و 821 نفر زن بودند.
همچنین درمرداد امسال نیز آمار مراجعان نزاع با 6درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 96 به 9 هزار و 316 مورد رسید.

* توصیه پزشكی قانونی
اداره كل پزشكی قانونی استان تهران همچنین به مراجعه كنندگان مراكز پزشكی قانونی به دلیل نزاع توصیه كرد: ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه كارشناسی توسط پزشكی قانونی ندارد؛ آنچه مبنای صدور نظریه كارشناسی در خصوص جراحات در نظرگرفته می شود، نوع جراحت و عمق آن است.
بنابراین معاینه دقیق ‌تر ضایعات، نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط كارشناسان پزشكی قانونی است. همچنین موردی به نام طول درمان در پزشكی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یكی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.
برای صدور نظریه كارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشكی قانونی، ارائه معرفینامه از مراجع قضایی یا كلانتری الزامی است.
در مواردی بررسی دقیق تر جراحات یا عوارض صدمات، نیازمند اخذ مشاوره یا تصویربرداری یا سایر اقدامات پاراكلینیك هستیم و این امر برای حفظ حقوق مراجعه كنندگان و اظهارنظر دقیق در خصوص صدمات است؛ بنابراین صبر و شكیبایی بیشتر مراجعان را می طلبد.
در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدیدكننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشكی قانونی مراجعه كند تا سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشكی قانونی از مرجع درمان كننده اخذ شود و حقی از فردی ضایع نشود.
اجتمام *2181 * 3063
۰ نفر