۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 83049738
T T
۰ نفر
200 ميليارد تومان براي نقدينگي كارخانه ها اختصاص يافت

تهران – ايرنا – معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران از اختصاص 200 ميليارد تومان اعتبار براي تأمين نقدينگي مورد نياز كارخانه ها خبر داد.

به گزارش ايرنا ، صادق نجفي روز يكشنبه در حاشيه بازديد از شهرك صنعتي شهرستان قرچك در جمع خبرنگاران گفت: يكي از مشكلات كارخانه ها در ادامه حيات اقتصادي ، تأمين نقدينگي و سرمايه در گردش است كه با توافق صورت گرفته با بانك صنعت و معدن ، اعتبارات مورد نياز واحدهاي توليدي در قالب تسهيلات با نرخ سود 10 درصد در اختيار تأمين مي شود.
وي گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي و سازمان صنايع كوچك علاوه بر اين تسهيلات، دو بسته پيشنهادي براي توسعه فعاليت هاي توليدي به صاحبان صنايع ارائه كرده كه ثبت سفارشات در استان ها، دريافت تاييديه هاي بهين ياب براي تامين مواد اوليه در استان ها، بخشودگي 80 درصدي جرائم واحدهاي توليدي مستقر در شهرك هاي صنعتي و تقسيط 60 ماهه باقيمانده جريمه ها ازجمله مواردي است كه در اين بسته ارائه شده است.
نجفي با اشاره به موضوع ماليات بر ارزش افزوده به عنوان يكي از دغدغه توليد كنندگان گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت با جديت به دنبال رفع مشكلات مربوط به ماليات بر ارزش افزوده است تا به واسطه اين مهم، زمينه كسب و كار بهتر از قبل در جامعه فراهم شود.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از تاخير به وجود آمده در ترخيص ماشين آلات وارداتي مورد نياز كارخانجات توليدي در گمركات گفت: در صورتي كه مسئولان گمرگ به امر ترخيص وسايل مورد نياز كارخانه ها ، سرعت بيشتري بدهند زيرساخت هاي افزايش توليد و اشتغال در كشور فراهم مي شود.
وي با اشاره به احداث بزرگترين واحد توليدي پارچه رومبلي در شهرك صنعتي قرچك گفت: كشور سالانه 2 و نيم ميليون متر مربع پارچه رو مبلي از خارج وارد مي كرد كه با احداث اين كارخانه ، سالانه 4 و نيم ميليون متر مربع پارچه يعني 90 درصد بيشتر از نياز داخلي كشور توليد مي شود.
شهرستان قرچك با 270 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254

سرخط اخبار اقتصاد