۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83046347
T T
۰ نفر
دیپلماسی ورزشی جایگاه جهانی ایران را ارتقا داده است

بجنورد- ایرنا - دبیر فدراسیون كشتی گفت: دیپلماسی ورزشی مناسب دولت سبب ارتقای جایگاه ورزش كشور در سطح بین المللی شده است.

به گزارش ایرنا ،رضا لایق روز پنجشنبه در نشست مجمع انتخاباتی هیات كشتی خراسان شمالی اظهار داشت: كشتی ایران، جایگاه خوبی در سطح جهان دارد و تیم بزرگسالان ما جزو سه تیم برتر دنیا است.
وی گفت: البته كشتی نیاز به حمایت بین المللی دارد و ضروری است دیپلماسی و سیاست های دولت در كنار ورزش باشد.
لایق با تاكید بر تلاش هیات های استانی برای ارتقای توانمندی خود، گفت: در صورت وجود اراده ای برای رشد كشتی خراسان شمالی، علاوه بر تامین مربی و برپایی دوره های آموزش كشتی در این استان، اردوی تیم ملی بزرگسالان را در بجنورد برگزار خواهیم كرد.
وی افزود: قول می دهم هر سه ماه، یك مدرس توانمند برای آموزش مربیگری به ورزشكاران این استان حاضر شود و البته فدراسیون، هزینه های مدرسان این دوره های آموزشی را تقبل می كند.
دبیر فدراسیون كشتی گفت: رشته كشتی در كشور جایگاه خوبی دارد و كشتی گیران خراسان شمالی هم توانمندی های بالایی دارند.
وی افزود: رسیدن به موفقیت نیاز جدی به مدیریت دارد و باید این انگیزه و علاقه ورزشكاران در بستر تعامل و برنامه ریزی های مدیریت شده منجر به موفقیت شود.
كوروش بهادری، مدیركل ورزش و جوانان خراسان شمالی هم در این نشست بر لزوم تلاش هیات های ورزشی برای افزایش كیفیت فعالیت ها تاكید و بیان كرد: روسای كم كار هیات ها بدون تردید تعویض می شوند.
در پایان این مجمع، عیسی پورنادری، تنها نامزد هیات كشتی خراسان شمالی، با كسب 16 رای از بین 17 عضو مجمع، به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات كشتی این استان برگزیده شد.
7185/5132
۰ نفر