۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۲
کد خبر: 83045393
T T
۰ نفر

40 واحد صنعتی به خطوط ریلی متصل می شوند

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۲
کد خبر: 83045393
40 واحد صنعتی به خطوط ریلی متصل می شوند

كاشان - ایرنا- معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پیش بینی می شود سال جاری در مجموع 40 واحد صنعتی كشور به خطوط ریلی متصل شوند.

به گزارش ایرنا، بابك احمدی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری 2 طرح در كاشان در گفت و گو با خبرنگاران اتصال مجموعه صنایع به خطوط ریلی را حلقه مفقوده این بخش تجاری كشور برشمرد.
وی اظهارداشت : با اجرای این خطوط ریلی نزدیك به 20 میلیون تن ظرفیت بار جدید از جاده ها به روی حمل و نقل ریلی كشور افزوده می شود.
به گفته وی نزدیك به 58 كیلومتر خط ریلی تا پایان سال جاری به مجموعه صنایع كشور متصل خواهد شد.
معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از اتصال خط ریلی به شركت سایپا سیتروئن در كاشان خبر داد و اضافه كرد: مقدمات این طرح با مدیران شركت، فرماندار و مسئولان محلی انجام شده است.
وی ادامه داد : منابع دولتی در شرایط كنونی پاسخگوی نیاز طرح های عمرانی در كشور نیست و راه آهن جمهوری اسلامی موظف به بهره گیری از توان بخش خصوصی در اجرای برخی از طرح ها می باشد.
احمدی از اصفهان به عنوان یكی از استان های برخوردار در زمینه حمل و نقل ریلی نام برد و یادآور شد: نزدیك به 15 درصد از مجموع بار ریلی كشور در این استان جا به جا می شود.
به گزارش ایرنا، طرح خط ریلی و گمرگ اختصاصی شركت فولاد امیركبیر كاشان در آیینی با حضور معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.
این طرح ها با صرف 82 میلیارد ریال اعتبار به صورت مشاركتی از سوی راه آهن و شركت فولاد امیركبیر اجرایی شد.
كاشان با بیش از یك هزار واحد تولیدی و صنعتی در نزدیكی 200 كیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123/6026/
۰ نفر