۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۲
کد خبر: 83044184
T T
۰ نفر
نباید منافع جریانی خاص درپیگیری موضوع شفافیت آرا مطرح باشد

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما موافق شفاف شدن رای نمایندگان هستیم ولی به نظر می آید كمپین شفافیت آرا به دنبال تحقق منافع جریانی خاص و نه منافع ملی است.

سیده فاطمه حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با بیان اینكه مخالف شفافیت آرای نمایندگان نیستم، افزود: ما از آبان ماه سال گذشته طرح شفافیت آرای نمایندگان را امضا كرده ایم و مخالف این طرح نیستم ولی به كمپین شفافیت كه عده ای از نمایندگان به آن پیوسته اند، نپیوستم زیرا تصور می كنم موقتی است و تصور می شود به صورت موضوعی شفافیت را دنبال می كنند.
وی اضافه كرد: ما موافق شفافیت هستیم و آن را به نفع مردم سالاری می دانیم و معتقدیم شفافیت فقط برای آرا نیست، بلكه باید شفافیت در اشكال مختلف برای نمایندگان و سایر قوای حاكمیت ایجاد شود.
این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: من موافق شفافیت آرا هستم و از این رو به صورت داوطلبانه از اول مهرماه آرای خود را اعلام كرده ام.
نماینده مردم تهران در مجلس تاكید كرد: سوالمان از طراحان این كمپین این است كه آیا مایل هستند كه شفافیت برای همیشه استمرار پیدا كند، چرا به صورت موضوعی به این موضوع نگاه می شود، تصورم این است كه آنان شفافیت را فقط برای مقطعی و لایحه ای خاص می خواهند.
حسینی ادامه داد: شفافیت در بلندمدت به توسعه كشور كمك می كند، لكن الزاماتی دارد و نیازمند پیش زمینه هایی است.
نماینده مردم تهران در مجلس بیان كرد: من به این كمپین نپیوستم زیرا در ظاهر این كمپین داوطلبانه است ولی به ابزار سیاسی اعمال فشار علیه نمایندگان تبدیل شده و هدف آن نه شفافیت آرا در همه طرح ها و لوایح، بلكه تنها وارسی رای نمایندگان به لایحه خاصی است.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه كرد: در هر حال یكی از مهمترین ویژگی های پارلمان ها پاسخگویی آنها به موكلین و شهروندان است و شفافیت آرا در صورت استمرار و نیز در صورتیكه توسط آرا همه نمایندگان را شامل شود به اهدافش نزدیكتر خواهد بود.
سیام*9121*1535
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست