۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83043321
T T
۰ نفر

وقاحت بي حد و مرز ارتجاع عرب

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83043321
وقاحت بي حد و مرز ارتجاع عرب

تهران- ايرنا- حمله وحشيانه تروريست‌ها به شهروندان بي‌دفاع و نيروهاي مسلح در اهواز همچنان در صدر مسائل روز قرار دارد. آنچه در اين ميان اهميت دارد، واكنش‌ها در قبال اين فاجعه جانسوز است كه انعكاس ديدگاه و مواضع كساني است كه با اين حادثه مواجه شده‌اند و هر كدام در برخورد با آن، رفتارهاي متفاوتي داشته‌اند.

روزنامه جمهوري اسلامي در سرمقاله اي، آورده است: گروهي در اولين فرصت ممكن ضمن محكوم كردن شرارت‌هاي تروريستي با مردم ايران ابراز همدردي كرده‌اند. گروهي ديگر صرفاً در قبال اين حادثه به اظهار تاسف اكتفا كرده‌اند. گروهي ساكت مانده‌اند و سكوت را بر هر موضع ديگري ترجيح داده‌اند و اندكي هم با رفتار و گفتار خود مراتب خرسندي و شادماني خود را انعكاس داده‌اند. چه شرورانه و چندش آور است اظهار خرسندي برخي عناصر فاسد و كينه توز نسبت به قتل عام انسان‌هاي بي‌گناه و استقبال از جنايات وحشيانه تروريستي كه عده‌اي قرباني شرارت‌هاي تروريست‌هاي اجاره‌اي شده‌اند ولي برخي رژيم‌هاي فاسد و بي‌ريشه از چنين فجايعي جانبداري مي‌كنند و به رقص و پايكوبي پرداخته‌اند.

اگرچه برخي از مواضع مبتني بر اظهار تاسف هم قدري رياكارانه به نظر مي‌رسد كه حاميان تروريسم براي حفظ ظاهر هم كه شده، از اين عمليات وحشيانه تروريستي اظهار تاسف كرده‌اند ولي در ميدان عمل، هنوز هم توان و ظرفيت خود را در جبهه حمايت از تروريست‌ها به كار مي‌گيرند. با نگاهي به گذشته و حال، بهتر مي‌توان دريافت كه حمايت از تروريسم عملاً به يكي از جدي‌ترين مولفه‌هاي سياست خارجي برخي كشورهاي غربي از جمله آمريكا، انگليس، فرانسه و... تبديل شده و آنها نقش اصلي را در ايجاد، سازماندهي، تجهيز، آموزش و حمايت از تروريست‌ها ايفا كرده و مي‌كنند.

اعتراف صريح هيلاري كلينتون وزير خارجه وقت آمريكا، دونالد ترامپ رئيس‌جمهور كنوني و مقامات ارشد سازمان جاسوسي سيا بارها به نقش اصلي و مستقيم آمريكا و متحدانش در اين زمينه اعتراف كرده‌اند و به عنوان تشريح شيرين كاري‌هاي خود به برخي ابعاد پنهان تشكيل، تجهيز و هدايت القاعده، طالبان، داعش و ساير گروه‌هاي ريز و درشت تروريستي اذعان كرده‌اند. طبعاً اگر در دنياي كنوني قاعده و قانوني در كار مي‌بود و كشورها به خاطر عملكرد جنايتكارانه خود پاسخگو مي‌بودند، اكنون دنيا با چنين مخاطرات فجيع تروريستي در چنين مقياسي مواجه نمي‌بود.

اينكه برخي رژيم‌ها با وقاحتي كم نظير به شرارت‌هاي آشكار و نهان خود افتخار مي‌كنند و تهديد مي‌كنند كه دامنه جنگ را به داخل ايران مي‌كشانند يا به خاطر انفجار اخير اهواز بيانيه‌هاي جانبدارانه از تروريست‌ها را انتشار مي‌دهند تصادفي نيست و شايد باور كرده‌اند كه فردا پاسخي به خاطر اينهمه وقاحت بي‌حد و مرز دريافت نخواهند كرد.

اما با مروري بر سرنوشت صدام انتظار نمي‌رود كه سرمايه‌گذاري بر روي جنايات وحشيانه تروريستي پيامدهاي دلخواه و دلنشيني براي ارتجاع عرب و به ويژه برخي رژيم‌هاي فاسد عرب منطقه داشته باشد. تا همين جاي قضيه روشن است كه حداقل در قبال چنين فجايع دلخراشي، حاميان غربي تروريسم براي حفظ ظاهر هم كه شده، تلاش مي‌كنند حساب خود را از حساب رژيم‌هاي فاسد عربي جدا كنند و آنها را در قبال پيامدهاي ناگوار سرمايه‌گذاري بدفرجام به حال خودشان بگذارند. اين براي رژيم‌هاي فاسد عربي بسيار شرم آور است كه وقتي دشمنان اسلام به خاطر حفظ ظاهر هم كه شده، فجايع تروريستي را محكوم كرده و از قرباني شدن انسان‌ها اظهار تاسف مي‌كنند، عناصر فاسدي در منطقه به استقبال كشتار مسلمانان بي‌گناه مي‌روند و شادي ابلهانه خود را از قتل و جنايت پنهان نمي‌كنند.

بايد پرسيد چنين عناصري از رفتار ضدانساني عليه مسلمانان چه نفع و بهره‌اي ممكن است ببرند كه به رسوائي و پيامدهاي ناگوار آن مي‌ارزد؟ به راستي چنين عناصر فاسدي براي مردم كشور خود و متحدانشان و جامعه جهاني چه توضيح و توجيهي دارند كه با چنين وقاحت بي‌نظيري از رنج و محنت مسلمانان ديگر استقبال و شادماني مي‌كنند؟ روشن است كه حتي وجود چنين عناصر كينه توز و فاسدي در ميان همين كشورها نيز مخالفين و معترضين فراواني دارد كه به مدد سركوب و اختناق حاكم، فرصتي براي ابراز انزجار ندارند. در واقع چنين اشراري در عربستان و امارات هم در اقليت قرار دارند ولي فعلاً در قدرتند و اسب چموش حاكميت را چند صباحي در اختيار گرفته‌اند.

آنها كه از برخي مسائل پشت پرده در عربستان و امارات آگاهند، به رمز و راز اين قبيل شرارت‌هاي سياسي و ضدامنيتي به خوبي پي برده‌اند و مي‌دانند كه حتي درون دربار سعودي هم عنصر فاسد و شروري همچون بن سلمان در اقليت مطلق است و كاملاً در انزوا قرار دارد ولي به لطف سرنيزه و داغ و درفش توانسته با دستگيري و سركوب مردم و حتي درباريان و شاهزادگان عربستان، يكه تازي كند و پادشاه فرتوت و ناتوان سعودي را هم با خود همراه نمايد.

تكليف درباريان فاسد امارات هم روشن است كه به خاطر يك وصلت سياسي كه معلوم نيست چقدر دوام داشته باشد، به دنباله روي از جوان نادان و تازه به دوران رسيده‌اي همچون بن سلمان افتخار مي‌كنند و براي خويشاوندي حاضرند خود را به آب و آتش بزنند و از هر جنايتي استفاده كنند. خوبست امارات به سرنوشت روابط قطر و عربستان هم قدري بينديشد و نسبت به تكرار همان كينه توزي‌هاي ابلهانه دربار فاسد سعودي نگران و بيمناك شود.

حتي اگر مغازله شيخين فاسد امارات و عربستان هم تداوم يابد، از رسوائي و انزواي محتوم آنها در منطقه و در مقياس جهاني گريزي نيست. به ويژه آنكه ممكن است روزي ترامپ باهمان ديدگاهش درباره گاوهاي شيرده سعودي و تهديد به سر بريدن سلمان و فرزندش بخواهد همان ذهنيت را درباره گاوهاي شيرده امارات هم عيناً اعمال كند. اما تا همين جاي قضيه هم ترامپ با اظهارات صريحش، باقيمانده حيثيت رژيم‌هاي فاسد عربي را پيشاپيش برباد داده كه مي‌گويد آمريكا از آنها دفاع و حمايت كرده و اگر چنين دفاع و حمايتي متوقف شود، آنها حتي يك هفته هم دوام نخواهند آورد.

*منبع: روزنامه جمهوري اسلامي،1397،7،3
**گروه اطلاع رساني**1893**9131
۰ نفر

سرخط اخبار پژوهش