انبارهای اعلام نشده كالاهای سلامت به تعزیرات معرفی می شوند

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اگر وضعیت و موجودی انبار كالاهای سلامت (اعم از دارو و لازم پزشكی و بهداشتی) اعلام نشود، این انبارها مشمول انبارهای غیر رسمی و ضوابط تعزیراتی می شوند.

كیانوش جهانپور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره ضوابط نگهداری داروها در انبارها برای مدت های تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو و اینكه آیا مشمول تعزیرات می شوند یا نه، گفت: شرط نگهداری داروها در انبارها این است كه قبلا اعلام موجودی شده باشد و به تائید رسیده باشد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو تاكید كرد: تمام كالاهای سلامت محور نگهداری شده در انبارها باید اعلام موجودی شوند و اگر موجودی خود را اعلام نكنند مشمول انبارهای غیررسمی و ضوابط تعزیراتی می شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره كمبود اقلام بهداشتی مانند پوشك نیز گفت: تامین اقلام آرایشی و بهداشتی بر عهده سازمان غذا و دارو نیست و این سازمان در موضوع تأمین اقلام بهداشتی دخالت ندارد اما طبق اطلاعات به دست آمده ظرفیت تولید اقلام بهداشتی بیش از دو برابر نیاز داخلی است بنابراین نه تنها نباید كمبود داشته باشیم بلكه قابلیت صادرات نیز داریم.
به گزارش ایرنا طی هفته های اخیر كمبودهایی از اقلام بهداشتی از جمله پوشك گزارش شده است. سازمان بهزیستی كشور در نشستی اعلام كرد كه برای تامین پوشك های بزرگسالان در مراكز نگهداری سالمندان و بیماران روانی مزمن با مشكلاتی رو به رو شده است.
اجتمام*9185 * 3063
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه