۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰
کد خبر: 83041253
T T
۰ نفر
فقط 15 درصد كودكان كشور به مهد می روند

تهران- ایرنا- سرپرست وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: فقط 15 درصد جمعیت كودكان كشور از آموزش های ارائه شده در مهدهای كودك بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم آغاز سال تحصیلی در یكی از مهدهای كودك تهران افزود: این درحالی است كه باید بستری فراهم شود كه تمام كودكان ایران بتوانند آموزش‌های همه جانبه‌ای را در مهد‌های كودك دریافت كنند.
وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان از جمله یك كودك چهار ساله مهد كودكی، گفت: سازمان تامین اجتماعی نیز آمادگی دارد با حضور كادر پزشكی مجرب، مداخلات مورد نیاز حادثه دیدگان اهواز را انجام دهد.
محسنی بندپی خاطرنشان كرد: از طریق سازمان بهزیستی و اجرای طرح محب (ارائه مشاوره های سلامت روان در بلایا و حوادث) تلاش می‌كنیم آثار روحی ناشی از این حادثه تروریستی را برای مردم اهواز به حداقل برسانیم.
وی با استقبال از حذف تكالیف درسی در سه مقطع تحصیلی ابتدایی گفت: نقطه قوت بهزیستی كه روی آن هدف گذاری شده است، ایجاد نشاط در مهدهای كودك است.
محسنی بندپی ادامه داد: در حال حاضر 300 آدینه مهد، 200 مهد قرآنی، هزار و 200 حاشیه مهد، هشت هزار مهد شهری و هفت هزار و 500 مهد روستایی در سراسر كشور در تلاش هستند برای رشد و تكامل كودكان آموزش‌های همه جانبه‌ای را ارائه دهند.
سرپرست وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اصرار داریم رشد و تكامل اجتماعی، ارتباطی، جسمی و روانی كودكان مورد توجه قرار گیرد و همه ابعاد وجودی كودكان به صورت درست آموزش داده و پایه ریزی شود.

* مهدهای كودك در حاشیه شهرها افزایش یابد
داریوش بیات نژاد مدیركل بهزیستی استان تهران نیز در این مراسم گفت: با توجه به حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ به ویژه تهران باید مهدهای كودك در این مناطق افزایش یابد.
وی افزود: امروز زندگی همه والدین، سرمایه، امید و آینده آنان را در یك مسیر قرار می‌دهند و ما امیدواریم با نشاطی كه در مراكز آموزشی فراهم می‌كنیم امید به كشور بازگردد.
به گفته وی در مجموع حدود 800 مهد كودك شامل 30 روستا مهد، 15 مهد حاشیه‌ای و 753 مهد خصوصی در استان تهران فعال است.
مدیركل بهزیستی استان تهران اضافه كرد: هنگامی كه از حاشیه نشینی در شهر‌های بزرگ صحبت می‌كنیم، باید تاكید كنیم كه یكی از اتفاقاتی كه باید رخ دهد به ویژه با توجه به جمعیت زیاد حاشیه شهرها تاسیس و افزایش تعداد مهد كودك‌ها است.
بیات نژاد گفت: بخش خصوصی به دنبال سود مشروع در فعالیت‌های مهد كودكی است؛ بخش خصوصی به مناطق حاشیه‌ای نمی‌رود به همین دلیل نیاز است تشویق‌ها و تسهیلاتی برای احداث مهد كودك در این مناطق ایجاد شود.
وی افزود: 750 هزار كودك كمتر از 6 سال در استان تهران داریم كه ظرفیت بهزیستی برای پوشش این كودكان در مهدهای كودك كمتر از 100 هزار نفر است و كودكان مناطق حاشیه‌ای از خدمات مهد‌های كودك محروم می‌مانند.
اجتمام*9185*1834

سرخط اخبار جامعه