۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 83038932
T T
۰ نفر
ریابكوف:آمریكا نمی تواند شرایط خود را بر روسیه تحمیل كند

مسكو - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به بسته جدید تحریم های آمریكا علیه این كشور اعلام كرد: آمریكا باید این واقعیت را بپذیرد كه با تحریم نمی تواند شرایط خود را بر روسیه تحمیل كند.

به گزارش ایرنا، 'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای كه در وزارت خارجه روسیه منتشر شد، تاكید كرد: چنین به نظر می رسد كه در آنجا (آمریكا) اعمال تحریم به سرگرمی ملی تبدیل شده است زیرا تحریم های روز گذشته شصتمین بسته تحریمی علیه روسیه از سال 2011 میلادی بود.
وی با بیان اینكه هر بسته جدید تحریمی علیه روسیه نشان می دهد كه دشمنان از فشارهای قبلی علیه روسیه نتیجه ای نگرفته اند، اظهار داشت: بسیاری از فهرست های سیاه آمریكا علیه افراد و شركت های روسی مشابه یكدیگر هستند، این مساله خنده آور است اما واقعیت دارد.
معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: به اپراتورهای ماشین تحریم آمریكا توصیه می كنیم به تاریخ روسیه حداقل نگاهی سطحی بیندازند و متوجه شوند كه با چنین اقداماتی در برابر ما نتیجه نمی گیرند.
ریابكوف تحریم روسیه را بازی با آتش خواند و گفت: آمریكایی ها بهتر است به اقدامات ضدروسی خود بیشتر توجه كنند چرا كه بازی با روسیه، خطرناك است.
به گزارش ایرنا، آمریكا روز گذشته در اوج جنگ تجاری با چین جبهه تازه ای علیه این كشور آسیایی گشود و بخشی از ارتش این كشور را به دلیل خرید تسلیحات از روس ها تحریم كرد.
ساعاتی پس از آنكه 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریكا اختیارات خود در قانون تحریمی «كاتسا» علیه روسیه را به وزارتخانه های خارجه و خزانه داری واگذار كرد، مقام های دیپلماتیك از بسته تحریمی علیه چینی ها و روس ها رونمایی كردند.
'هدر نائورت' سخنگوی وزارت خارجه آمریكا خبر داد كه كشورش «بخش توسعه تجهیزات -EDD » در وزارت دفاع چین را به دلیل خرید جنگنده های سوخو-35 (Su-35) و سامانه دفاع موشكی «اس-400» (S-400) از روسیه تحریم كرد.
آمریكا گفته كه 'لی شانگفو' مدیر بخش توسعه تجهیزات را هم به دلیل خرید از شركت تسلیحاتی «روسوبورون اكسپورت» روسیه تحریم می كند.
این شركت پیش از این، به دلیل حمایت از 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه در فهرست قانون مقابله با دشمنان آمریكا از طریق تحریم‌ها «كاتسا» قرار گرفته بود.
آمریكا همچنین 33 نفر از شهروندان روس ازجمله شماری از مقام های ارشد این كشور و چندین سازمان و شركت روسی را در فهرست تحریم های خود قرار داد.
فهرست تحریم های جدید آمریكا شامل مقام های مرتبط با مجموعه صنایع دفاعی روسیه است.
رسانه روسی به نقل از یك مقام ارشد آمریكایی نوشت: مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا، 33 نفر از مقام ها و شهروندان روس را كه برای صنایع دفاعی روسیه كار می كنند، در فهرست تحریم های آمریكا علیه روسیه در چارچوب قانون كاتسا قرار داده است.
قانون كاتسا برای مقابله با دشمنان آمریكا از طریق تحریم وضع شده و براساس آن آمریكا علیه روسیه، كره شمالی و ایران تحریم هایی را وضع می كند.
'ایگور كوروبوف' فرمانده «گ.ر.او» سازمان ضداطلاعات ارتش روسیه ارشدترین مقام روس در فهرست جدید تحریم های آمریكا است.
سه مركز نظامی روسیه شامل كارخانه هواپیماسازی گاگارین در كامسامولسكی-نا-آمور (سازنده هواپیماهای سوخو)، شركت امنیتی غیردولتی واگنر و شركت تسلیحاتی اوبورون لوگیستیكا، نیز در فهرست تحریم های آمریكا قرار گرفته اند.
اروپام*391* 1346**2040

سرخط اخبار جهان