۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83038493
T T
۰ نفر

نواي يا حسين عاشوراييان در قصرشيرين طنين انداز شد

۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83038493
نواي يا حسين عاشوراييان در قصرشيرين طنين انداز شد

قصرشيرين - ايرنا - همزمان با فرا رسيدن دهم محرم الحرام برابر با عاشوراي حسيني نواي يا حسين (ع) مرزنشينان قصرشيرين در اين شهرستان مرزي نزديكترين نقطه كشورمان به كربلاي معلا و ضريح شش گوشه اباعبدالله طنين انداز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مرزنشينان سوگوار حسيني در قصرشيرين ديشب و امروز در قالب هيات ها و دسته هاي عزاداري، سينه زن و زنجيرزن با حضور در حسينيه ها ، تكايا و خيابان هاي شهر در مظلوميت امام حسين (ع) به عزاداري پرداختند.
سوگواران در قالب هيات هاي عزاداري با بر تن كردن كفن و لباس سياه و ماليدن گل بر سر و صورت خود در مظلوميت شهادت فرزند زهرا (س) گريستند و ناله هاي يا حسين و يا زينب (س) آن ها در جاي جاي شهرستان قصرشيرين طنين انداز شد.
با وجود گرماي داغ تابستان امروز همه مرزنشينان با حضور در هيات هاي عزاداري عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس اباعبدالله الحسين (ع) ابراز كردند.
جمعي از مردم با پخش نذورات شربت، آش، غذا، خرما و حليم در خيابان هاي سطح شهر از عزاداران حسيني پذيرايي كردند. نماز ظهر عاشورا براي زنده نگاه داشتن فلسفه قيام امام حسين (ع) با حضور سوگواران هيات ها و دسته جات مختلف عزاداري در مزار شهداي شهر قصرشيرين نيز به امامت امام جمعه قصرشيرين اقامه شد.
امروز همچنين عزاداران و ارادتمندان به خاندان پاك امام حسين (ع) در شهرستان هاي گيلانغرب و سرپل ذهاب در قالب دسته هاي سينه زن و زنجير زن و هيات هاي عزاداري اندوه و تاثر خود را بر مظلوميت خاندان اهل بيت امام حسين (ع) ابراز داشتند.
عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در سرپل ذهاب پس از حضور در خيابان هاي اين شهر با تجمع در مصلاي نماز جمعه در روز عاشوراي حسيني و ماه پيروزي خون بر شمشير به ياد مظلوميت سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين سيدالشهدا (ع) سينه زنان و زنجير زنان با نواي طبل به عزاداري پرداختند و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه اين شهر اقامه كردند.
شهروندان گيلانغربي نيز با حضور در مسجد جامع ، مزار شهيدان و خيابان هاي سطح شهر در مظلوميت امام حسين (ع)، خاندان پاكش و ياران باوفايشان اشك ماتم ريختند و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه گيلانغرب اقامه كردند.
قصرشيرين در غرب كرمانشاه بيش از 27 هزار تن جمعيت دارد.
3012/8066

سرخط اخبار استان‌ها