۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۰۳
کد خبر: 83038222
T T
۰ نفر

تشدید اختلاف در كاخ سفید

ترامپ: دادستان كل ندارم

۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۰۳
کد خبر: 83038222
ترامپ: دادستان كل ندارم

نیویورك- ایرنا- رئیس جمهوری آمریكا كه مدت دو سال است در گرداب تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات 2016 گیر افتاده است، در تازه ترین انتقاد به عملكرد وزیر دادگستری خود گفت: من دادستان كل ندارم و این بسیار ناراحت كننده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، دونالد ترامپ كه در گفت و گو با هیل تی وی این مطلب را پس از انتقادهای مكرر از جف سشنز وزیر دادگستری خود به دلیل تفویض اختیارات در تحقیقات بازرس رابرت مولر، مطرح كرد.
وی درباره عزل این عضو كابینه خود هم اظهار كرد: بگذارید ببینیم چه می‌شود. خیلی‌ها از من خواسته‌اند كه این كار را انجام دهم.
رئیس جمهوری آمریكا كه پس از انتقادهای فراوان از اظهارات وی در نشست خبری مشترك با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هلسینكی نسبت به این مساله بسیار محتاط شده است، ادامه داد: خب من تاریخ را خواندم و گفته ام قصد دخالت ندارم اما آنچه سشنز كرد، خیلی غیرمنصفانه بود.
مساله دخالت روسیه در انتخابات آمریكا، یك مساله فراحزبی است و جمهوریخواهان فراوانی نسبت به این مساله واكنش نشان داده اند، شاید یكی از دلایل جلوگیری كننده از اخراج وزیر دادگستری، فشار هم حزبی ها در سنا باشد.
سشنز با شدت گرفتن احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و مطرح شدن روابط ستاد انتخاباتی ترامپ با عوامل روسیه، اختیارات قانونی خود را در این زمینه سلب و به راد روزنستاین معاون خود واگذار كرد.
اروپام*1429

سرخط اخبار جهان