۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 83038056
T T
۰ نفر

مراسم عزاداری تاسوعا در دفتر رهبری در قم برگزار شد

۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 83038056
مراسم عزاداری تاسوعا در دفتر رهبری در قم برگزار شد

قم - ایرنا - مراسم سوگواری تاسوعای حسینی(ع) روز چهارشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، مسئولان، روحانیون و فضلای حوزه علمیه در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم كه با حضور آیت الله امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مسئولان كشوری و استانی ترتیب یافت، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی، به نقش بسیار مهم، حساس و تاثیرگذار قیام خونین عاشورا در حفظ و تداوم مكتب تعالی بخش اسلام اشاره كرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری افزود: اگر حماسه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) در محرم سال 61 هجری قمری شكل نمی گرفت، امروز هیچ مسلمانی در جهان وجود نداشت.
وی اضافه كرد: عبور از دنیا و سختی های آن و پیدایش جامعه موحدان و ورود به وادی توحید و اخلاص و بندگی خدا جز با حركت در مسیر عاشورا ممكن نیست.
استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان با تاسی به فرهنگ ناب عاشورا از قید و بند دنیا جدا شده و به همراهی امام و ولی خدا می رسد و بواسطه قرار گرفتن در كنار معصوم، مقام الهی را سیر می كند.
میرباقری، دوری از تعلق های دنیوی را محصول ولایت پذیری اهل بیت(ع) دانست و گفت: راه امام حسین(ع) برای جبهه موحدان، معرفت و فهم و بصیرت و همچنین موضع گیری در برابر كفار و لعن و نفرین كردن و برائت، قتال و درگیری و صف كشیدن در برابر آنها و در نتیجه سیر در وادی توحید را به همراه دارد.
قم در سالروز تاسوعای حسینی(ع) غرق در سوگ و ماتم است و جمع كثیری از شیعیان و محبان اهل بیت(ع) در قالب دسته ها و هیات های مذهبی با حضور در اماكن مهم این شهر مقدس بویژه حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران، بقاع متبرك امامزادگان، مساجد، حسینیه ها، تكایا و بیوت علما و مراجع تقلید برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت اشك ماتم می ریزند.
7403/ 1175
۰ نفر