۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲
کد خبر: 83036432
T T
۰ نفر
هلال احمر براي آموزش همگاني امداد نيازمند همكاري است

تهران- ايرانا- رئيس جمعيت هلال احمر گفت: با توجه به اينكه ايران يكي از كشورهاي حادثه خيز است، نيازمند ارائه آموزش هاي همگاني امدادي هستيم اما هلال احمر به تنهايي امكان انجام اين كار را ندارد و نيازمند همكاري ديگر ارگان ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، علي اصغر پيوندي روز دوشنبه در آيين انعقاد تفاهم نامه هلال احمر با ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به اينكه يكي از وظايف جمعيت هلال احمر در برنامه ششم توسعه آموزش همگاني است، افزود: نهادها و ارگان هاي ديگر بايد به هلال احمر در اين امر كمك كنند، زيرا يكي از كم هزينه ترين راه هاي كاهش خسارات در هنگام وقوع حوادث آموزش همگاني است.
وي گفت: بر اساس تفاهم نامه با ستادكل نيروهاي مسلح، سربازان وظيفه در بدو خدمت 40 تا 50 ساعت آموزش همگاني مي بينند و در نظر داريم اين آموزش ها را براي كادر رسمي نيروهاي مسلح نيز برگزار كنيم.
رئيس جمعيت هلال احمر با بيان اينكه اقليم ايران آبستن حوادث زيادي است، افزود: بسياري از معلولاني كه در زلزله كرمانشاه دچار معلوليت شدند، به دليل بيرون كشيدن نامناسب آنان از زير آوار و حمل نامناسب دچار اينگونه مشكلات شده اند كه اگر آموزش هاي امداد و نجات در كشور همگاني شود، بسياري از اين معلوليت ها كاهش پيدا مي كند.
تفاهم نامه همكاري ميان ستاد كل نيروهاي مسلح با جمعيت هلال‌احمر در راستاي ارتقاي امنيت و اقتدار دفاعي، اقتصادي و اجتماعي كشور از طريق افزايش اثربخشي خدمت سربازي و توسعه توانمندي كاركنان وظيفه در ساختمان صلح هلال‌احمر منعقد شد.
بر اساس اين تفاهم نامه، طرح مهارت‌آموزي كاركنان وظيفه نيروهاي مسلح شامل مقاطع زماني قبل از شروع خدمت وظيفه، در حين انجام خدمت وظيفه و پس از آن با هدف تأمين نياز نيروهاي مسلح در دفاع و تأمين امنيت كشور و كمك به اشتغال‌پذيري و تسهيل ورود آنها به بازار كار انجام مي‌گيرد.
ايجاد جذابيت و نگرش متعالي نسبت به خدمت سربازي در سطح جامعه، خوشايند كردن خدمت وظيفه عمومي و افزايش نشاط كاركنان وظيفه و همچنين افزايش بهره‌وري كاركنان وظيفه و استفاده بهينه از اوقات فراغت آنان از ديگر اهداف انعقاد اين تفاهم‌نامه است.
استفاده از ظرفيت‌هاي نيروهاي مسلح در كمك به تحقق اقتصاد مقاومتي به ويژه از طريق همكاري نزديك‌تر با بخش‌هاي غيرنظامي و فراهم كردن فرصت‌هاي شغلي از طريق آموزش در محيط كار از ديگر دلايل تدوين اين تفاهم‌نامه به شمار مي‌رود.
اين تفاهم‌نامه در هفت ماده و يك تبصره به تأييد و امضاي علي‌اصغر پيوندي رئيس جمعيت هلال‌احمر و سرتيپ پاسدار سيد مهدي فرحي فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزي كاركنان وظيفه رسيد كه تا مدت پنج سال معتبر خواهد بود و بازنگري آن منوط به رضايت و توافق كتبي طرفين خواهد بود.
اجتمام*1193*3377*1834

سرخط اخبار جامعه