۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83035857
T T
۰ نفر

گوشی های تلفن همراه به فروشگاه های اینترنتی می آید

۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83035857
گوشی های تلفن همراه به فروشگاه های اینترنتی می آید

تهران- ایرنا- فرآیند ترخیص 600 هزار گوشی همراه موجود در گمرك با آزادسازی پنج هزار دستگاه در حالی از بیست و چهارم شهریور ماه آغاز شده است كه به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه كسب و كارهای اینترنتی بخشی از این كالا از طریق فروشگاه های اینترنتی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 25 شهریورماه گفت: فرایند ترخیص 600 هزار گوشی همراه موجود در گمرك با آزادسازی پنج هزار دستگاه از دیروز (شنبه) آغاز شد تا گرانی ناشی از كمبود كالا در بازار را برطرف كند؛ امیدواریم بخش خصوصی برای عرضه این گوشی ها به سرعت وارد عمل شده تا كمبودها جبران شود.
در همین پیوند «حمید محمد» عضو هیات مدیره اتحادیه كسب و كارهای اینترنتی به خبرنگار ایرنا گفت: فروشگاه های اینترنتی در كنار فروشگاه های سنتی برای عرضه این گوشی ها اقدام خواهند كرد.
وی افزود: فروشگاه های اینترنتی از عرضه نشدن گوشی های تلفن همراه تاكنون متحمل ضررو زیان شده اند بنابراین برای جبران بخشی از این زیان اقدام به فروش گوشی ها خواهند كرد.
محمدی ادامه داد: گوشی ها از طریق وارد كنندگان متعدد و مختلفی وارد شده اند و به محض ترخیص آنها فروشگاه های اینترنتی هم برای كسب سهم و فروش اقدام خواهند كرد.
عضو اتحادیه كسب و كارهای اینترنتی درباره قیمت این گوشی ها خاطرنشان ساخت: قیمت كالا توسط واردكنندگان تعیین می شود كه البته قیمت های آنها نیز به وسیله مراكز مربوطه نظارت و تایید شده خواهد بود.
به گزارش ایرنا، براساس برخی آمارهای منتشر شده، ایرانیان در سال بیش از 20 میلیون دستگاه گوشی همراه نیاز دارند كه ارزش آن به سه میلیارد دلار می رسد. بنابراین از ابتدای امسال تاكنون باید حدود 10 میلیون دستگاه وارد بازار می شد.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه همتا، شمار گوشی وارد شده از مبادی قانونی به كشور از آغاز سال تاكنون 2 میلیون و 620 هزار دستگاه بوده است.
امسال در مجموع 2 میلیون دستگاه تلفن همراه كه بخشی از آن پارسال وارد كشور شده است، به مشتریان فروخته شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هجدهم شهریور ماه درباره آخرین وضعیت بازار تلفن همراه گفته بود: سرنوشت 720 هزار گوشی نامعلوم است؛ 600 هزار گوشی در گمرك مانده و 120 هزار دستگاه هم توقیف قضایی است
اقتصام**2078**2025
۰ نفر