۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۲۳
کد خبر: 83035467
T T
۰ نفر
گزارش AFC از بازی برگشت السد و استقلال در مرحله یك چهارم

تهران - ایرنا - تیم استقلال قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان آسیا فردا ( دوشنبه ) به مصاف السد قطر می رود و در صورتی كه بخواهد در برابر این تیم سرشار از اعتماد به نفس، بازگشتی رویایی داشته باشد، می بایست كاملا متحول شده به ضیافت حریف مقابل خود برود.

به گزارش ایرنا، تارنمای رسمی كنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) روز یكشنبه نوشت: تیم استقلال با پذیرفتن شكست در بازی خانگی در دور رفت ، مقابل السد بدنبال از دست دادن تمركز برای بیش از 75 دقیقه،برای نخستین بار در آزادی تهران بیش از یك گل دریافت كرد.
آبی های تهران در دقایق ابتدایی به لطف گل به خودی مضحك دروازه بان السد كه از مهار یك پاس رو به عقب ساده ناكام ماند و در كمال استیصال نظاره گر گذشتن توپ از خط دروازه خودش بود، از حریف خود پیش افتادند.
استقلالی ها پس از كوچ «مامه بابا تیام» مهاجم سنگالی این تیم به عجمان، در جستجوی مهاجمی كه بتواند روند گلزنی او را ادامه دهد، «مرتضی تبریزی» مهاجم سابق تیم ذوب آهن اصفهان را به خدمت گرفتند، مهاجمی كه با 27 سال سن با به ثمر رساندن 4 گل در مراحل پیشین تورنمنت جاری در پیراهن تیم اصفهانی، توانایی های خود را اثبات كرده و حالا همه چیز در دستان «وینفرد شفر» سرمربی آبی ها است تا بهترین بازی را از مهاجم تازه وارد خود بگیرد.
تیم السد قطر در بازی برگشت مرحله یك چهارم لیگ قهرمانان آسیا فردا (دوشنبه) در حالی از استقلال پذیرای می كند كه یك پیروزی 3 – 1 خارج از خانه را در كیسه اندوخته است و سرشار از اعتماد به نفس به ورزشگاه جاسم بن حمد پا خواهد گذاشت.
امیدهای تیم استقلال برای رسیدن به نیمه نهایی این رقابت ها پس از 5 سال، اواخر آگوست گذشته همزمان با شكست 3 – 1 از السدی كه از «بغداد بونجاح» مهاجم خطرناك و الجزایری در تركیب خود بهره می برد، در ورزشگاه آزادی تهران كمرنگ و كمرنگ تر شد.
قهرمان سال 2011 لیگ قهرمانان در نیمه دوم دور رفت مرحله یك چهارم، در عرض 15 دقیقه 3 بار موفق به باز كردن دروازه میزبان خود شد تا بدین ترتیب تك گلی را كه در دقایق ابتدایی بصورت كاملا تصادفی دریافت كرده بود و تا پایان بازی هم بدون تغییر باقی ماند، جبران كند.

** السد
نماینده قطر كه برای دو سال پیاپی در مرحله پلی آف از گردونه رقابت ها كنار رفته بود، در فصل جاری این رقابت ها به میدان مبارزه بازگشت و در مرحله گروهی پس از پرسپولیس دیگر نماینده ایران، به عنوان تیم دوم گروه سی راهی دور بعد شد.
آن ها در این مرحله در رقابتی مهیج با الاهلی عربستان، در نهایت در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به لطف گل دقیقه 70 بونجاح ستاره خود در بازی برگشت، با نتیجه 4 – 3 به جمع هشت تیم پایانی راه یافتند.
تیم السد در آغاز فصل 2018 – 2019 لیگ داخلی از حضور «گابی» هافبك اسبق تیم ملی اسپانیا در كنار ژاوی ستاره پیشین بارسلونا بهره می برد.
زوج خط هافبك السد با تلفیقی از خلاقیت و استحكام پیروزی راحتی را برای هواداران قطری به ارمغان آوردند، این در حالی است كه «حسن الهیدوس» و «اكرم عفیف» به خوبی توانایی های بازی خوانی خود را از تیم ملی به تیم باشگاهی منتقل كرده و دیگر مهره های كلیدی این تیم در فراهم آوردن بخت های گلزنی محسوب می شوند.
علاوه بر این، دو گل بونجاح در ورزشگاه آزادی، موجب شد تا روند گلزنی های او در فصل جاری لیگ قهرمانان تداوم یافته و تا اینجای كار 11 گل را به نام خود ثبت كند.
گفتنی است ركورد كنونی بیشترین گل زده در یك فصل از این رقابت ها متعلق به «موریكی» برزیلی (2013) و «آدریانو» (2016) است.
این در حالی است كه مهاجم الجزایری السد در صدد شكستن این ركورد بوده و بازی خانگی مقابل استقلالی كه محكوم به حمله است، بهترین فرصت برای او است تا این رویا را به واقعیت تبدیل كند.
علاوه بر این، میانگین بیش از دو ضربه در چارچوب به ازای هر بازی برای بونجاح، بدین معناست كه این مهاجم 26 ساله در مواجه با قفس توری حریفان بی اندازه بی رحم است.
ورزشی**3991**
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش