۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83032085
T T
۰ نفر

اشك و ماتم در سوگ 3 ساله كربلا

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83032085
اشك و ماتم در سوگ 3 ساله كربلا

كرج-ايرنا- سومين روز از ماه محرم با گريه هاي مادران و اجتماع 3 ساله ها در سوگ دخت گرانقدر حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در كرج همراه شد، عزاداراني كه ناله هاي مظلومانه حضرت رقيه (س) را فرياد زدند.

به گزارش ايرنا، صبح پنجشنبه شور و حال خاصي هيات انصارالامام كرج برپا شد، عشق و دلدادگي به حسين (ع) ومظلوميت آن حضرت موج مي زد، مادران سيل اشك جاري كردند و پژواك اين گريه ها در سيماي كودكان3 ساله نقش بست.
مرثيه سرايان و مداحان از مظلوميت رقيه (س) مي گفتند، دل ها سراسيمه كربلا شد و در ميان ناله ، آه و افسوس، خداوند را به مدد طلبيدند.
محرم ديگر از راه رسيد و عاشورا در دل ها غوغايي به وجود آورد، نفس ها حبس شد و عاشقان خود را فراموش كردند و محو وجود ثارالله شدند و امروز 3 ساله ها باسيماي معصومانشان پيشقراول سوگواري و عزاداري شدند.
مادران بچه هاي پاك و معصوم را به اجتماع آوردند تا واسطه شوند، خود در پس اين شور حسيني اشك ها جاري كردند و آقا حسين (ع) فرياد زدند.
امروز هيات انصار الاامام كرج شور و حالي داشت، آينه تمام نمايي از عشق و دلدادگي به نمايش بود و با ناله ها و گريه هاي معصومانه به سوي تاسوعا وعاشوراي ديگر رفت.
مدير هيات رزمندگان اسلام استان البرز در حاشيه برگزاري اين همايش گفت: آشنايي كودكان با حادثه كربلا، تجليل از مقام شامخ حضرت رقيه (س) و يادآوري رنج ها و دردهاي آن حضرت از جمله اهداف برگزاري اين همايش است.
نادر اديبي افزود: اين همايش در كشور براي نخستين بار در سال 89 با حضور يكهزار و 600 دختر استان البرز برگزار شد.
وي گفت: چنين همايشي نيز هر سال در سوم ماه صفر همزمان با سالروز شهادت حضرت رقيه (س) در كاشان برگزار مي شود، اما به دليل اينكه شب سوم ماه محرم به لحاظ مناسبتي شب حضرت رقيه (س) است ما اين روز را براي همايش انتخاب كرديم.
هم اكنون همايش سه سالگان حسيني كه توسط استان البرز از سال 89 آغاز شده در بسياري از شهرها و استان هاي كشور نيز برگزار مي شود.
بيش از 2 هزار دختر بچه البرزي به همراه مادران خود درهمايش 3 ساله ابا عبدالله الحسين (ع ) هيات انصار الامام كرج شركت كردند.
6156/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها