۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83030944
T T
۰ نفر

خانواده شهدا دین خود را به نظام ادا كرده اند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83030944
خانواده شهدا دین خود را به  نظام ادا كرده اند

كرج- ایرنا- رئیس عقیدتی سیاسی سازمان اتكا با اشاره به حماسه های 8 سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام گفت: خانواده های معظم شهدا دین خود را به كشور و نظام اسلامی ادا كرده اند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اصغر مومنی روز چهارشنبه در پنجمین یادواره شهدای سازمان اتكا كه در كمالشهر كرج برگزار شد، افزود: كربلا یك حادثه و یك شعار نیست؛ هر روز ما كربلا و عاشورا است.
وی اظهار داشت: كربلا جای مردان و زنان غیرتمندی بود كه از دنیا دست شسته بودند و به تمام دلبستگی ها و وابستگی ها پشت كردند كه موجب شد امروز نامشان بعد از قرن ها همچنان بدرخشد.
مومنی گفت: در صدر اسلام كسانی كه كاری به حق یا باطل نداشتند و اگر حكومت به دست علی (ع) می افتاد دور علی (ع) جمع می شدند برای اینكه سهمی از بیت المال داشته باشند و اگر حكومت به دست فرزند معاویه می افتاد دور فرزند معاویه جمع شده و با علی (ع) می جنگیدند تا سهمشان از بیت المال محفوظ بماند و كاری به حق و باطل نداشتند.
وی اظهار داشت: درعصر حاضر شهدای انقلاب اسلامی و خانواده هایشان دین خود را ادا كرده اند زیرا در سخت ترین شرایط و در دشوارترین صحنه ها حضور پیدا كردند.
وی گفت: خانواده های معظم شهدا ، پا به پای انقلاب در مسیری كه امام (ره) و اسلام ترسیم كردند، آمدند و هرگز یك لحظه انقلاب و امام و رهبر را تنها نگذاشتند.
وی با بیان اینكه خانواده شهدا ادای دینشان را كرده اند و اكنون نوبت مسئولان است، گفت: در زمان جنگ در حالیكه دولت و بسیاری تمام داشته های خود را برای حفظ مملكت و مرزها به كار گرفته بودند، عده ای به دنبال زراندوزی و احتكار مایحتاج مردم بوده و كاری به جنگ نداشتند و در جبهه دشمن می جنگیدند و رویاروی مردم ایستاده بودند.
رئیس عقیدتی سیاسی سازمان اتكا بیان داشت: اكنون دشمن با تمام وجود و با جنگ اقتصادی به میدان آمده تا مردم را به زانو درآورد و عده ای زالو صفت به جان مردم افتاده اند، گویا تنها وظیفه شان این است كه به دنبال دنیا طلبی و زراندوزی باشند و كاری به دستاوردهای انقلاب و جانفشانی های شهدا، ندارند.
وی ادامه داد: كربلا امروز میدان آزمودن ما و شما هم هست و یك حادثه نیست كه در گوشه ای از تاریخ اتفاق افتاده و تمام شده باشد بلكه به گستره تاریخ ادامه دارد زیرا فرهنگ نام و یاد شهدای كربلا تا زمانیكه تاریخ و زندگی هست فرهنگ كربلا هم هست.
وی با تاكید بر اینكه كربلا میدان آزمودن تك تك ما است، گفت: انقلاب ما دنباله نهضت كربلا است و امام حسین (ع) تمام ناشدنی است و نام امام و اصحاب و یارانش و نام زینب (س ) و ابوالفضل العباس(ع ) و علی اكبر(ع ) در تاریخ زنده است .
وی افزود: عده ای بر این خیالند كه انقلاب به بن بست می رسد در حالیكه راه حق مگر بن بست دارد.
سازمان اتكا 138 شهید تقدیم انقلاب و كشور كرده است.
6156/ 6155
۰ نفر