۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83029743
T T
۰ نفر

سخنگوی وزارت كشور:

امورات استان كرمان معطل نمانده است

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83029743
امورات استان كرمان معطل نمانده است

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت كشور گفت: امورات استان كرمان به هیچ وجه معطل نمانده است، استاندار جدید این استان پس از ابلاغ قانون منع به كارگیری بازنشستگان به دولت معرفی می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، «سید سلمان سامانی» در گفت و گویی درباره معرفی استاندار جدید كرمان اظهارداشت: پس از استعفای استاندار كرمان در همان روز با ابلاغ وزیر كشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری كرمان معرفی شد و تمامی مسئولیت های قانونی استاندار را وی انجام می‌دهد.
وی خاطرنشان كرد: وظایفی كه برعهده استاندار است به هیچ وجه معطل نمانده و تمام امورات استان و تصمیم گیری هایی كه باید در سطح استاندار اتخاذ شود در حال انجام است.
به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی استاندار پیشین كرمان در خرداد 97 از سمت خود استعفا كرد؛ وی علت استعفای خود را مشكلات خانوادگی عنوان كرد.
سخنگوی وزارت كشور تاكید كرد: این در شرایطی است كه در قانون برای تصدی سرپرستی سمت‌ها دوره زمانی مشخص شده كه در این خصوص در مهلت مقرر قانونی هستیم و كاملا منطبق با قانون رفتار شده است.
سامانی همچنین گفت: باید توجه داشته باشیم كه استعفای استاندار قبلی با اصلاحیه قانون منع به كارگیری بازنشستگان در مجلس همزمان شد، لذا با توجه به این كه با ابلاغ این مصوبه جدید، تعدادی از استانداران مشمولان خواهند بود، در شرایط جدید و قانون جدید ما صرفا برای یك استان دست به انتخاب نمی زنیم، بلكه دامنه انتخاب افراد و به تبع آن بررسی گزینه‌های مختلف برای تصدی تعداد بیشتری از استانداری ها در دستور كار وزارت كشور قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت كشور تصریح كرد: منتظر هستیم با اعلام نظر شورای نگهبان و ابلاغ قانون بتوانیم گزینه‌های پیشنهادی وزارت كشور را با اولویت استان كرمان به هیات دولت معرفی كنیم.
سیام*3070**1336
۰ نفر