۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۷:۴۷
کد خبر: 83029505
T T
۰ نفر

یكهزار و 700 هیات مذهبی در استان مركزی سازماندهی شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۷:۴۷
کد خبر: 83029505
یكهزار و 700 هیات مذهبی در استان مركزی سازماندهی شد

اراك - ایرنا - مدیركل تبلیغات اسلامی استان مركزی گفت: یكهزار و 700 هیات مذهبی برای برگزاری آیین های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان سازماندهی شد.

حجت الاسلام «صفر قربانپور» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: گروه بازرسان در اجرای طرح نظارت مستمر بر نحوه فعالیت هیات های مذهبی از ابتدای ماه محرم با سركشی به كانون های تمركز این هیات ها بر نحوه عزاداری آنان نظارت می كند.
وی ادامه داد: نشست های مداوم توجیهی با مداحان، روسای هیات های مذهبی و روحانیان برگزار شده و بر استفاده از نسخ معتبر در تعزیه و بیان روضه ها، پرهیز از سبك ها و نغمه های غیر مجاز، تلاوت و تفسیر قرآن كریم در محافل عزاداری و خواندن زیارت عاشورا و تشریح و تبیین اهداف والای امام حسین(ع)، اقامه نماز، بیان خطابه ها و فرمایشات آن امام همام تاكید شده است.
مدیركل تبلیغات اسلامی استان مركزی اضافه كرد: محلات، حسینیه ها، تكایا و مساجدی كه دهه محرم میزبان آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) هستند مشخص شده و در هر شهرستان نیز 2 اجتماع بزرگ در میادین و یا مساجد جامع شهرستان ها برگزار می شود.
وی، برگزاری نماز ظهر عاشورا در اقصی نقاط استان را یكی دیگر از برنامه های تبلیغات اسلامی عنوان كرد و گفت: اقامه این فریضه الهی به عنوان مهمترین هدف امام حسین(ع) در نهضت عاشورا باید بیش از پیش در جامعه جاری شود.
حجت الاسلام قربانپور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری وظیفه بسترسازی برگزاری آیین های عزاداری به دور از حواشی و خرافات را برعهده دارد اما لازم است مداحان و روحانیان نیز در این مسیر همكاری كنند تا بتوان به بهترین شكل در گفتمان سازی عاشورایی و تقویت امر به معروف و نهی از منكر در جامعه كوشید.
وی افزود: برگزاری هر چه باشكوهتر آیین عزاداری امام حسین(ع) در طول ماه های محرم و صفر در گرو استفاده روحانیان و مداحان از اشعار و روضه های حماسی همراه با محتوای عاشورایی و انقلابی، رعایت نظم و انضباط هیات ها و پرهیز از خرافات است كه روسای هیات ها، مداحان و روحانیان وظیفه دارند به این موارد مهم و كلیدی توجه ویژه داشته باشند.
مدیركل تبلیغات اسلامی استان مركزی اظهار داشت: كارت شناسایی بیش از یكهزار و 500 مداح اهل بیت(ع) استانصادر شده و این قشر از جامعه زیر نظر مستقیم اداره كل تبلیغات این استان فعالیت می كنند.
وی بیان كرد: یكهزار و 300 مبلغ دینی برادر و 100 مبلغ دینی خواهر در ماه محرم به مناطق مختلف این استان اعزام می شوند كه از این تعداد 800 روحانی از حوزه های علمیه استان و بقیه از حوزه علمیه قم مشاركت دارند.
حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: محتوا بخشی به آیین عزاداری سالار شهیدان، تبیین و تشریح آرمان های نهضت مقدس عاشورا، تشویق مردم به حمایت از كالای ایرانی و گسترش اتحاد و وحدت در آیین عزاداری امام حسین(ع) مهمترین مواردی است كه در نشست های توجیهی به روحانیان و مداحان تاكید شده است.
مدیركل تبلیغات اسلامی استان مركزی ادامه داد: توصیه و تاكید بر اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منكر، ادای خمس و زكات، رعایت شئونات اسلامی در جامعه، تشویق بانوان به رعایت حجاب اسلامی و ترویج سبك زندگی اسلامی، ازدواج آسان و فرزند آوری از مضامینی است كه مبلغان دینی در آیین های عزاداری امام حسین (ع) به آن ها می پردازند.
استان مركزی یك میلیون 440 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان و 33 شهر دارد.
3017/6013/

سرخط اخبار استان‌ها