۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83023451
T T
۰ نفر

همكاري خواننده ايراني با گروه موسيقي آلماني شيلر

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83023451
همكاري خواننده ايراني با گروه موسيقي آلماني شيلر

تهران- ايرنا- حجت اشرف زاده در جديدترين آلبوم گروه آلماني شيلر به‌ عنوان خواننده حضور دارد و عصر روز گذشته يكي از قطعات آلبوم با صداي اين خواننده با حضور كريستوفر فون ديلن سرپرست گروه شيلر در تهران ضبط شد.

به گزارش خبرنگار موسيقي ايرنا، كريستوفر فون ديلن سرپرست گروه آلماني شيلر كه آذرماه سال گذشته براي نخستين بار در تهران روي صحنه رفت و پنج شب اجرا را براي مخاطبان موسيقي الكترونيك رقم زد، در دومين سفرش به ايران و به‌ عنوان سورپرايز قطعه «برلين تهران» را براي نخستين بار اجرا كرد، قطعه اي كه شروع پيوند فرهنگي ايران و آلمان در عرصه موسيقي شد.
همچنين ضبط موزيك ويديو اين قطعه با تصاويري از شهر تهران براي پخش در كنسرت‌هاي اين گروه در سراسر دنيا از نكات قابل‌توجه بود. اما همكاري اين گروه با ايران تنها به برگزاري كنسرت محدود نشد.
فون ديلن با شنيدن صداي اشرف زاده در زمان حضورش در ايران تصميم به همكاري با اين خواننده گرفت و به همين دليل پس از اتمام تور كنسرت‌هايش در اروپا، دوباره به ايران سفر كرد تا همكاري‌اش با اين آوازخوان ايراني را در يكي از قطعات جديدترين آلبوم گروهش رقم بزند.
فون ديلن به همراه اشرف زاده خواننده موسيقي تلفيقي، روز گذشته به ضبط آهنگي براي جديدترين آلبوم گروه شيلر پرداخت تا تازه‌ترين اثر اين گروه مطرح بين‌المللي با آواز ايراني همراه باشد.
مصطفي كبيري تهيه‌كننده كنسرت تهران درباره اين همكاري،گفت: تيم برگزاري كنسرت‌ هاي گروه شيلر در تهران، نگاه صرف اقتصادي به برگزاري اجراهاي خارجي در ايران نداشته است و ما از ابتدا قصد داشتيم علاوه بر برگزاري كنسرت‌هايي با استاندارد هاي بين‌المللي در تهران، با معرفي موسيقي ايران به هنرمندان مطرح بين‌المللي فضايي را براي همكاري و تعامل در اين عرصه ايجاد كنيم.
كبيري افزود: ما مي خواهيم موسيقي ايران را از طريق چنين همكاري‌هايي به مردم دنيا در فضايي گسترده‌تر معرفي كنيم. اكنون اين همكاري موجب مي‌شود تا بسياري از مردم دنيا با آواز ايراني آشنا شوند و اميدوارم اين همكاري‌ها دوطرفه و ادامه‌دار باشد.
تهيه كننده كنسرت شيلر در تهران اظهار داشت:ما تا امروز شاهد همكاري‌هاي هنرمندان ايراني براي ضبط آلبوم شخصي‌ با برخي هنرمندان بين‌المللي بوديم اما اين همكاري براي يك آلبوم گروه مطرح بين‌المللي است و همين امر باعث مي‌شود كه موسيقي ايران و هنرمندان ايراني به دنيا معرفي شوند.
همكاري اشرف زاده و گروه آلماني شيلر در تلفيق موسيقي الكترونيك و آواز ايراني قرار است در سطح بين‌المللي به انتشار برسد.
فراهنگ**9012
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ