۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۰۱
کد خبر: 83021735
T T
۰ نفر

هشتمين اسكله گردشگري هرمزگان به آب انداخته شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۰۱
کد خبر: 83021735
هشتمين اسكله گردشگري هرمزگان به آب انداخته شد

بندرعباس- ايرنا- معاون فني اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: با اتمام ساخت هشتمين اسكله فلزي شناور گردشگري توسط متخصصان داخلي، عمليات به آب اندازي آن در حوضچه تعميرات تجهيزات دريايي بندر شهيد رجايي با موفقيت انجام شد و به زودي به جزيره قشم منتقل مي شود.

به گزارش ايرنا، محمدرضا پوررجبي عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: اين اسكله پس از انتقال به جزيره قشم در عمق 13 متري از بستر دريا در ساحل لافت قديم نصب خواهد شد.
وي ادامه داد: با نصب آن، امكان پهلوگيري همزمان دو فروند شناور تفريحي با ارتفاع عرشه آزاد 120 سانتي متري فراهم مي شود.
پوررجبي اضافه كرد: با توجه به طراحي عرشه غيرهمسطح اين اسكله، پهلوگيري قايق تندرو نيز در كنار شناورهاي تفريحي امكان پذير است.
معاون فني اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان تصريح كرد: براي ساخت اين اسكله هفت ميليارد ريال از محل منابع داخلي سازمان بنادر و دريانوردي هزينه شده است.
پوررجبي وزن پل دسترسي اين اسكله‌ (رمپ) را حدود 5 تن، طول آن را 200 سانتي متر با عرض 160 سانتيمتر و ارتفاع 130 سانتيمتر اعلام كرد .
وي خاطرنشان كرد: ساخت هشت فروند اسكله فلزي شناور به ارزش مجموع 52 ميليارد ريال و با استفاده از توان و دانش متخصصان داخلي، از زمستان سال گذشته با هدف ارتقاي سطح ايمني سفرها و گردشگري دريايي و در راستاي عمل به مسئوليت هاي اجتماعي سازمان بنادر و دريانوردي در دستور كار قرار گرفت.
اين مقام مسوول بيان داشت: تاكنون عمليات ساخت و نصب هفت فروند از اين اسكله ها در مبادي گردشگري طبل، گورزين، سهيلي، كندالو و شيب دراز در جزيره قشم، جزيره هنگام و بندر تياب در شهرستان ميناب به پايان رسيده است.
استان هرمزگان با برخورداري از 14 جزيره، افزون بر 10 بندر مسافري و بزرگترين ناوگان سفرهاي دريايي به عنوان پايتخت مسافرت هايي دريايي ايران شناخته مي شود.
نيمه دوم هر سال با مساعد شدن آب و هوا، ميليون ها مسافر و گردشگر به شهرهاي ساحلي اين استان مسافرت كرده و در مسيرهاي بين سرزمين اصلي و جزاير خليج فارس، سفر دريايي را تجربه مي كنند.
بيش از 17 ميليون نفر سفر دريايي در 11 ماه نخست امسال در بندرهاي استان هرمزگان به ثبت رسيده كه در همسنجي با سال گذشته 2 و 5 دهم درصد افزايش داشته است.
7198/2094

سرخط اخبار استان‌ها