۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۱۶
کد خبر: 83020528
T T
۰ نفر

50 هزار واحد مسكونی در كشور ساخته می شود

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۱۶
کد خبر: 83020528
50 هزار واحد مسكونی در كشور ساخته می شود

اصفهان- ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شركت عمران شهرهای جدید گفت: برنامه ریزی برای ساخت 50 هزار واحد مسكونی در 17 شهر كشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ' حبیب الله طاهرخانی ' عصر یكشنبه در مراسم افتتاح و بهره ‌برداری از پروژه‌ های عمرانی شهر جدید بهارستان بدون اشاره به نام شهرهایی كه قرار است این واحدهای مسكونی در آنها احداث شود، افزود: ساخت این تعداد واحد مسكونی بصورت مشاركتی انجام خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تكمیل پروژه مسكن مهر در دولت تدبیر و امید، گفت: مسئولیت پذیری دولت باعث تكمیل این پروژه شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: پروژه مسكن مهر از سال 86 و 87 در دولت نهم شروع اما در زمان تصدی دولت های نهم و دهم تكمیل نشد.
وی با بیان اینكه تكمیل این نوع پروژه های نیمه تمام در دولت بعد كار سختی است تصریح كرد: دولت تدبیر و امید میراث دار پروژه ای بود كه بخش عمده ای از آن تكمیل نشده بود.
طاهرخانی اضافه كرد: انتقادهایی به مسكن مهر وارد بود و به همین دلیل دولت تدبیر و امید با كیفیت بهتری به این پروژه نگاه كرد و اكنون تولید و عرضه مسكن با كیفیت مناسب اتفاق خوبی است كه توسط دولت مستقر رقم می خورد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت عمران شهرهای جدید، توسعه امكانات حمل و نقل را یكی از نیازهای اساسی شهرهای جدید بیان كرد و گفت: توسعه تجهیزات و امكانات حمل و نقل در شهرها در دستور كار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد زیرا دسترسی به حمل و نقل مناسب حق شهروندان است.
وی اظهارداشت: پروژه قطار حومه ای بهارستان - اصفهان نیز با همین هدف در حال اجراست.
طارهرخانی گفت: امروز عملیات اجرایی ساخت ایستگاه مترو بهارستان آغاز شد و امیدواریم تا 18ماه آینده شاهد افتتاح پروژه قطار حومه ای بهارستان - اصفهان باشیم.
وی افزود: بهره برداری از پروژه قطار حومه ای بهارستان - اصفهان زمینه توسعه و سرمایه گذاری در بهارستان بیش از پیش فراهم می شود.
مدیر كل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با اشاره به طرح های افتتاح شده این اداره كل در هفته دولت گفت: 19 پروژه راهسازی در استان اصفهان به بهره برداری رسید و 173 كیلومتر مسیر به سر جمع راههای این استان اضافه شد.
حجت الله غلامی ، افزود: با اجرای این طرح ها، بسیاری از نقاط حادثه خیز استان اصفهان حذف شدند و توانسته ایم این نقاط را به حداقل برسانیم.
وی افزود: 11 درصد طرح مسكن مهر كشور شامل 211 هزار واحد مسكونی در استان اصفهان اجرا شد كه از این تعداد 161 هزار واحد شهری و 50 هزار واحد روستایی بود.
مدیر كل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان كرد: 49 درصد مسكن مهر در این استان پیش از دولت تدبیر و امید و 51 درصد آن طی 6 سال گذشته و در دولت تدبیر و امید تكمیل و به بهره برداری رسید.
هفت پروژه عمرانی شهر جدید بهارستان روز یكشنبه با حضور حبیب الله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان محلی افتتاح و به بهره برداری رسید.
شهر جدید بهارستان یكی از شهرهای برنامه‌ریزی ‌شده اقماری است كه در 20 كیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان - شیراز و در دامنهٔ شمالی رشته كوه كم‌ ارتفاعی به نام لاشْتَر قرار گرفته‌ است.
7141 / 2093
۰ نفر