۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴
کد خبر: 83020367
T T
۰ نفر

مرامنامه نواصولگرایی تصویب شد

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴
کد خبر: 83020367
مرامنامه نواصولگرایی تصویب شد

تهران - ایرنا - دبیركل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی از تصویب مرامنامه نواصولگرایی خبر داد و گفت: این مرامنامه موضوعاتی چون توجه به جوانان، اقتصادمردمی، نسبت جریان نواصولگرا با عدالت و نهادهای حاكمیتی را شامل می شود.

«محسن پیرهادی» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در آخرین جلسه شورای مركزی این جمعیت، مرامنامه (مانیفست) «نواصولگرایی» با موضوعاتی چون توجه به جوانان، اقتصاد مردمی، نسبت جریان نواصولگرا با عدالت، نهادهای حاكمیتی مورد تصویب قرار گرفت.
وی درباره زمان انتشار مرامنامه نواصولگرایی، خاطرنشان كرد: كمیته سیاسی باید مقدمات رونمایی و انتشار مرامنامه نواصولگرایی را مشخص كند.
دبیركل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در خصوص نقش قالیباف در جمعیت پیشرفت وعدالت ایران اسلامی، گفت: برای نخستین بار واژه «نواصولگرایی» توسط قالیباف مطرح شد. اعضای این تشكل از علاقمندان به وی هستند و قالیباف را به عنوان یك چهره ملی، شخصیتی عملگرا، مدیر اجرایی كارآمد قبول دارند.
پیرهادی در پاسخ به این پرسش كه مرامنامه نواصولگرایی مورد توافق چند درصد تشكل های اصولگرا قرار گرفته است، تاكید كرد: این مرامنامه توسط اعضای جمعیت تهیه شده است و جریانهای اصولگرا می توانند آن را نقد و بررسی كنند.
وی درباره تفاوت های نواصولگرایی مدنظر این تشكل سیاسی با اصولگرایی، گفت: موضوعاتی كه در قالب نواصولگرایی مطرح كردیم گفتمان اصولگرایی اصیل است معتقدیم كه اصولگرایی از مسیر خودش فاصله گرفته و دچار غفلت شده است مواردی چون نقش جوانان، مردم و فرآیند تصمیم گیری كه نیازمند اصلاح است.
دبیركل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی افزود: نواصولگرایی در پی تغییر به سمت مردم، اقتصاد مردمی، نقش جوانان در تصمیم گیری، فرآیندهای دموكراتیك عدالت خواهی، بحث های ایدئولوژیكی برگرفته از مبانی انقلااب اسلامی است.
به گزارش ایرنا، جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی یك تشكل سیاسی است كه در سال 1387 با دبیركلی مرتضی طلایی تأسیس شد. در حال حاضر محسن پیرهادی سمت دبیر كلی این تشكل را بر عهده دارد.
سیام**3202**1553
۰ نفر