۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۵۰
کد خبر: 83016544
T T
۰ نفر
ساختمان جديد شوراي حل اختلاف قزوين به بهره برداري رسيد

قزوين -ايرنا - ساختمان جديد شوراي حل اختلاف قزوين با حضور معاون سياسي و امنيتي استاندار و رييس كل دادگستري قزوين به بهره برداري رسيد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا و به نقل از روابط عمومي دادگستري قزوين، رييس كل دادگستري استان قزوين در اين مراسم گفت: وجود شوراهاي حل اختلاف در كنار دادگستري موجب كاهش حجم پرونده ها در دستگاه قضايي شده و با توجه به رواني كار در شورا و هزينه كم، رسيدگي پرونده ها با سرعت انجام و بيشتر آنها نيز به صلح و سازش منجر مي شود.
حجت الاسلام نورالله قدرتي ادامه داد: يك سوم از پرونده هاي وارده به دستگاه قضا در شوراهاي حل اختلاف رسيدگي مي شود و اين شورا نيز توانسته از اطاله دادرسي در محاكم قضايي جلوگيري كند.
حجت الاسلام قدرتي اضافه كرد: اهميت شوراي حل اختلاف به قدري است كه بايد گفت مبناي تشكيل آن صلح و سازش بوده و البته بايد با برنامه ‌ريزي تلاش كرد تا سازش محوري جاي خود را به حكم محوري ندهد.
اين مقام قضايي با بيان اينكه حجم پرونده ‌هاي رسيدگي ‌شده توسط شوراي حل اختلاف، كمتر از فعاليت‌هاي قوه‌ قضاييه نيست، تاكيد كرد: امروز لازم است جامعه و اقشار مختلف با اهميت و ساز و كار شوراي حل اختلاف بيشتر آشنا شوند.
به گفته وي، در واقع لازم است نقش شوراي حل اختلاف در رفع اختلاف افراد پررنگ تر و برجسته تر شود و عموم افراد با اين ظرفيت بالقوه بيش از پيش آشنا شوند.
رييس كل دادگستري استان قزوين در ادامه، رويكرد دستگاه قضايي را ترويج فرهنگ صلح و سازش دانست و افزود: در اين ميان لازم است دستگاه هاي فرهنگي، آموزشي و تربيتي براي افزايش سطح آگاهي هاي اجتماعي و رفتاري و ارتقاي سلامت اخلاقي و رفتاري افراد تلاش كنند تا با واقع بيني بيشتر شاهد رفع اختلاف ها و پيشگيري از تبديل آنها به خصومت ها شويم.
فاز دوم ساختمان شوراي حل اختلاف قزوين در زميني به مساحت 300 متر مربع در كنار ساختمان فعلي احداث شده است.
7388/8054

سرخط اخبار استان‌ها