۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰
کد خبر: 83016448
T T
۰ نفر

ورزش و هنر اركان اصلی نشاط اجتماعی است

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰
کد خبر: 83016448
ورزش و هنر اركان اصلی نشاط اجتماعی است

اراك - ایرنا - معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش و هنر اركان اصلی نشاط اجتماعی است كه ظرفیت های بخش دولتی و مردمی باید در این خصوص هدایتگری شود.

به گزارش ایرنا، «امیررضا خادم» روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از سالن تیراندازی با كمان مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراك، افزود: ورزش و هنر بدون آثار منفی و مخرب می تواند نشاط، سلامت و همگرایی را در كوتاه ترین زمان ممكن افزایش دهد.
وی ادامه داد: ایران به علت تهدیدهای دشمنان با مشكلات بسیاری دست و پنجه نرم می كند كه با توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و همچنین اشاعه هنر می توان بخش عمده ای از هجمه فرهنگی و اجتماعی بدخواهان نظام را خنثی كرد.
معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان بیان كرد: بهره گیری از مشاركت خیران از شاخص های كلیدی توسعه ورزش است و این مهم باید در جامعه فرهنگ سازی شود.
خادم اظهار داشت: خیران نقش موثری در توسعه فضاهای ورزشی در نقاط مختلف كشور دارند كه معرفی عملكرد این قشر از جامعه می تواند زمینه ورود هر چه بیشتر نیكوكاران را در مقوله ورزش فراهم كرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مركزی نیز در این آیین گفت: ظرفیت سازی و تامین ساختارهای ورزشی از مهم ترین اولویت های استانداری است اما در این رهگذر باید فرهنگ مشاركت خیران نیز در جامعه نهادینه شود.
«فتح الله حقیقی» افزود: همان طور كه خیران در ساخت مسجد و مدرسه در استان مركزی مشاركت دارند باید مشاركت جویی در بسط نشاط و تحرك جسمانی نیز در برنامه های آنان باشد.
مدیركل ورزش و جوانان استان مركزی نیز گفت: كار ساخت آكادمی تخصصی تیر و كمان این استان در زمینی به گستره دو هزار و 800 متر مربع از چهار سال پیش آغاز شد.
«عابد حقدادی» افزود: آكادمی تخصصی تیر و كمان استان مركزی با اعتبار شش میلیارد ریال از سوی خیران ورزشی ساخته شده است.
همچنین با حضور معاون حقوقی، پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان بهره برداری از سالن چند منظوره ورزشی روستای گوار در زمینی به گستره یك هزار و 315 متر مربع و هزینه 10 میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی انجام شد.
بیش از 75 هزار ورزشكار به صورت سازماندهی شده زیر نظر 47 هیات ورزشی در حدود 600 مجموعه ورزشی استان مركزی فعالیت می كنند.
3017/6013/
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش