۵ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۲۱
کد خبر: 83013230
T T
۰ نفر
رسانه ها در تعامل با نخبگان و افكارعمومی نقش آفرین باشند

تهران- ایرنا - مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت : رسانه ها باید بتوانند در تعامل با نخبگان و افكار عمومی اثرگذار باشند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سید ضیاء هاشمی در دیدار محمد رضا پور ابراهیمی رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امروز دغدغه مشترك همه ما باید حفظ منافع و مصالح ملی و آرمان های انقلاب باشد و نباید بگذاریم كه منافع و مصالح نظام زیر سوال برود و اگر هر كسی با استدلال علمی از مواضع خود دفاع كند آن زمان اختلافات كم می شود.
هاشمی همچنین اضافه كرد : وجاهت علمی متخصصان باعث می شود كه در عرصه سیاسی هم از چارچوب ها فاصله نگیرند ولی كسانی كه از اصول علمی و حرفه ای فاصله می گیرند بدان دلیل است كه این وجاهت برایشان مهم نیست.
مدیرعامل ایرنا افزود : قوا باید نقد شوند ولی آیا باید این نقد به هر شكل و به هر بهایی انجام گیرد؟
وی با بیان اینكه باید نقد سازنده در جامعه وجود داشته باشد، اظهار داشت : نقد نباید تبدیل به تخریب شود كه كشور آسیب ببیند.
هاشمی ضمن تاكید بر رعایت اخلاق حرفه ای توسط رسانه ها گفت : اصحاب سیاست و مدیریت باید برای اصول حرفه ای و كارشناسی قداست قائل شوند.
وی با اشاره به اینكه این روزها شاهد برخی بی اخلاقی ها در كشور هستیم، اظهار داشت: این بی اخلاقی ها مردم را آزار می دهد؛ مردم نقدهایی دارند ولی ما شاهدیم این روزها مسئولان بیشتر عصبانی هستند.
مدیرعامل ایرنا گفت: البته رسانه ها نباید تبدیل به روابط عمومی سازمان ها شوند باید اجازه نقد به رسانه ها داده شود و رسانه ها مرجعیت داشته باشند.

** ایرنا به خوبی در عرصه خبر فعالیت می كند
محمدرضا پورابراهیمی رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این دیدار با تاكید بر اینكه ظرفیت های خوبی در ایرنا وجود دارد، گفت: خبرنگاران ایرنا افرادی باسواد، متخصص و بی ادعا هستند كه توانسته اند به خوبی در این عرصه فعالیت كنند.
وی با اشاره به تشكیل شورای عالی اقتصادی با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: از اوایل اردیبهشت ماه این شورا تشكیل شده و نمایندگان هر سه قوه به همراه سران قوا در این شورا حضور دارند.
وی اظهار داشت : در نخستین جلسه این شورا كه با حضور رهبر معظم انقلاب تشكیل شد ایشان تاكید كردند برگزاری این شورا برای این است كه قوای دیگر در حوزه اقتصادی به كمك دولت بیایند.
پور ابراهیمی اضافه كرد : این ظرفیتی است كه در دولت های قبلی وجود نداشت ولی برای این دولت فراهم شد.
وی یادآور شد: هفته گذشته این شورا مصوبه ای داشت كه براساس آن ستاد اطلاع رسانی برای حمایت از سیاست های اقتصادی در كشور تشكیل می شود.
وی خطاب به مدیرعامل ایرنا گفت: درخواست ما این است كه ایرنا در این ستاد فعال شود.
سیام*9121*3061*
۰ نفر