۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 83012843
T T
۰ نفر
سئول به خرید نفت از تهران ادامه می دهد

تهران- ایرنا- سفیر جدید كره جنوبی در تهران با اشاره به تداوم خرید نفت از ایران توسط این كشور گفت:‌ كره جنوبی علیرغم خروج آمریكا از برجام در چارچوب توافقات فیمابین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی،‌ «یو چانگ هیان» امروز- یكشنبه - در دیدار «كاظم جلالی» رییس مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: سفارت كره‌ جنوبی در تهران تلاش خود را برای تقویت هرچه بیشتر روابط دو كشور به كار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: توسعه روابط با ایران برای كره ‌جنوبی از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما از گسترش ارتباطات و همكاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها استقبال می‌كنیم.
سفیر جدید كره‌جنوبی در تهران در ادامه با اشاره به تداوم خرید نفت از ایران توسط كشورش یادآور شد:‌ كره جنوبی علیرغم خروج آمریكا از برجام در چارچوب توافقات فیمابین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.
چانگ هیان از برگزاری سمینار مراكز پژوهش پارلمانی جهان در این كشور خبر داد.
وی با تقدیم پیام همتای جلالی در كره‌جنوبی از رییس مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای شركت در این اجلاس دعوت كرد.
یو چانگ هون همچنین گزارشی از آخرین تحولات و گفت وگوهای دو كره ارائه كرد.

**ایران از استقرار صلح در شبه جزیره كره استقبال می كند
كاظم جلالی رییس مركز پژوهش های مجلس نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی ایران و كره‌جنوبی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تقویت روابط خود با كره‌جنوبی در حوزه‌های مختلف استقبال می‌كند.
وی با اشاره به روابط خوب مراكز پژوهش پارلمانی مجالس دو كشور و سفرها و دیدارهای مستمر و مداوم مقامات این دو مركز، بر ضرورت، حفظ و ارتقای این همكاری‌ها و تعاملات دوجانبه تاكید كرد.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح كرد: نگاه دولت و مردم ایران نسبت به كره‌جنوبی همواره مثبت بوده است و این رویكرد موجب شده علیرغم فراز و نشیب‌های سیاسی به اصل و اساس مناسبات دو كشور لطمه‌ای وارد نشود.
رییس مركز پژوهش‌های مجلس با اشاره به گفت وگوهای اخیر سران دو كره، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و پشتیبان اقدامات صلح‌جویانه در سراسر جهان است و در این راستا از استقرار صلح و امنیت در شبه جزیره كره استقبال می‌كند.
سیام*3061*1553
۰ نفر