۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 83012335
T T
۰ نفر
دانشجویان بازداشتی تا پایان شهریور تعیین تكلیف می شوند

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در خصوص پرونده دانشجویان بازداشتی در حوادث سال گذشته گفت: وضعیت پرونده‌های دانشجویان وقایع دی ‌ماه تا پایان شهریور ماه جاری تعیین تكلیف می ‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، مجید سرسنگی روز یكشنبه در نشست خبری 'كنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست و مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران ' در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بازداشتی از تعیین تكلیف نهایی ۴۵ دانشجوی بازداشتی خبر داد.
وی گفت: حدود ۴۵ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در وقایع دی‌ ماه سال گذشته بازداشت شدند و پرونده قضایی برای آن‌ ها تشكیل شده است كه ۲۵ نفر از این دانشجویان به دادگاه بدوی رفته‌اند و ۲۰ نفر دیگر نیز منتظر برگزاری دادگاه بدوی هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: بر اساس پیگیری ها خوشبختانه برخورد خوب و منطقی با دانشجویان شده و امیدواریم با رافت اسلامی در خصوص این آنان تصمیم‌گیری شود.

** افزایش تبادل علمی كلید رمز معادله شكست تحریم ها است
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این نشست با اشاره به تحریم های اخیر آمریكا و خروج یكجانبه اش از برجام گفت: افزایش تبادلات علمی دانشگاه های ایران با همتایان بین المللی به منزله كلید رمزی است كه می تواند سبب شكست معادله تحریم ها شود.
وی افزود: دانشگاه تهران همیشه مبحث بین المللی شدن را به عنوان یك رویكرد جدی دنبال كرده و در چند سال اخیر فارغ از مباحث سطحی و به صورت عمق گام های مناسب و مطلوبی در این زمینه برداشته است.
وی با تاكید بر اهتمام جدی هیات رییسه دانشگاه تهران در بین المللی شدن این مركز علمی در فضای نسل جدید گفت: منظور از این امر فقط حضور چند دانشجوی خارجی در كشور نیست بلكه تمامی شرایطی كه سبب سرآمد شدن دانشگاه می شود را مد نظر داریم.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران افزود: بر همین اساس برگزاری برنامه های بین المللی در تمامی عرصه ها همچون ورزشی، فرهنگی، علمی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در عرصه فرهنگی 'كنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست و مدرسه بین المللی تابستانی دانشگاه تهران ' یكی از شاخص ترین برنامه های این دانشگاه طی سالیان اخیر است.
وی در ادامه اظهار داشت: برای این كنفرانس 4 هزار نفر از 115 كشور جهان ثبت نام كرده بودند كه در نهایت 100 نفر از رشته های مختلف علمی از 76 كشور انتخاب شدند.
سرسنگی گفت: این میزان اعلام آمادگی برای حضور در یكی از شاخص ترین برنامه های آموزش عالی كشور، نشانگر اعتماد جوامع علمی بین المللی به دانشگاه تهران است.
وی افزود: این كنفرانس بین المللی كه از 10 تا 19 شهریورماه در دانشگاه های تهران، اصفهان، سمنان و فردوسی مشهد برگزار می شود فرصتی مغتنم برای افزایش دیپلماسی فرهنگی و علمی با نخبگان سایر كشورها است.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: امر سیاست ورزی و ارتباط با سایر كشورها در دوران كنونی از حالت سنتی خارج شده و دیپلماسی های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی جایگزین آن شده است.
وی با انتقاد از بهره مندی اندك از دیپلماسی مدرن در كشور تصریح كرد: تاكنون از دیپلماسی علمی و ظرفیت های دانشگاه های كشور در ارتباط با جوامع بین المللی بی بهره بوده ایم و این در حالی است كه دانشگاه های برتر كشورمان مورد اعتماد دانشگاه های كشورهای خارجی هستند و بر همین اساس هم به راحتی مدارك علمی دانشجویان كشورمان را می پذیرند.
سرسنگی اظهار داشت: نیازمند گسترش و تقویت ارتباطات علمی كشور با جوامع بین المللی هستیم تا مقابله ای جدی با سناریوی مخدوش سازی چهره جمهوری اسلامی ایران در بین مردمان سایر كشورها داشته باشیم.
**9187** 1200

سرخط اخبار علم و آموزش