۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۰۳
کد خبر: 83010479
T T
۰ نفر

فرماندار قشم:

106 طرح اشتغال پايدار در قشم تصويب شد

۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۰۳
کد خبر: 83010479
106 طرح اشتغال پايدار در قشم تصويب شد

قشم - ايرنا - فرماندار قشم گفت: از ابتداي سال تا كنون 106 طرح با اعتبار 750 ميليارد ريال بخش اشتغال پايدار روستايي و فراگير تصويب شد كه تسهيلات اختصاص يافته متناسب با پيشرفت فيزيكي طرح ها در حال پرداخت است.

به گزارش ايرنا، عليرضا نصري در سخنان پيش از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اهل سنت قشم افزود: سياست دولت سوق دادن جزيره قشم به سمت گردشگري و پرورش آبزيان است كه با فرهنگ بومي منطقه نيز ارتباط دارد.
وي با بيان اينكه تا قبل از دولت يازدهم و دوازدهم شاخص آبرساني به روستاهاي جزيره قشم صفر بود، ادامه داد: با تلاش دولت تدبير و اميد هم اينك 95 درصد روستاها داراي آب آشاميدني بهداشتي شدند.
فرماندار قشم تصريح كرد: در حال حاضر چهار روستا آب رساني نشده است كه به زودي آنان نيز از نعمت آب برخوردار مي شوند.
وي ادامه داد: آبرساني روزانه به روستاها هدف نهايي است و به همين دليل تمهيدات لازم براي 2 برابر كردن خريد تضميني آب در قشم در نظر گرفته شد.
نصري اظهار داشت: مجوز احداث 2 آب شيرين كن در روستاي باسعيدو در غرب جزيره قشم و ورستاي توريان در شرق اين جزيره اخذ شد و به زودي احداث آن آغاز مي شود.
وي با اشاره به اينكه به زودي درمانگاه هاي قشم شبانه روزي مي شوند، ادامه داد: هم اكنون درمانگاه درگهان شبانه روزي شده است و بسترهاي لازم براي احداث درمانگاه با تجهيزات و امكانات بيشتر فراهم شده است.
فرماندار شهرستان قشم هفته دولت را فرصتي براي تعامل و گفت و گوي بيشتر ملت و كارگزاران دولت دانست و گفت: هرچه ميزان صميميت و اعتماد مردم به دولت بيشتر باشد مشكلات زودتر رفع مي شود و بستر توسعه هموارتر مي شود.
وي مهمترين پشتوانه براي برون رفت از مشكلات امروز كشور را پشتيباني مردم از دولت اعلام كرد و افزود: دشمن جنگ اقتصادي را عليه ايران اسلامي آغاز كرده است و پيروزي در اين نبرد نيازمند وحدت، همراهي و تلاش جهاد گونه مردم و مسئولان است.
شهرستان قشم شامل جزيره‌هاي قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود يكهزار و 628 كيلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعيت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500

سرخط اخبار استان‌ها