۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۸
کد خبر: 83008464
T T
۰ نفر
ساخت جنگنده تمام ایرانی در رسانه های خلیج فارس بازتاب یافت

دوحه – ایرنا – ساخت جنگنده تمام ایرانی و پیشرفته نسل چهارم توسط متخصصان ایرانی در رسانه های منطقه خلیج فارس بازتاب وسیعی یافت .

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، خبر ساخت این جنگنده ایرانی در كنار اخبار مربوط به عید قربان مهم ترین تیتر امروز (سه شنبه) رسانه های كشورهای منطقه بود.
صد درصد ایرانی بودن ، بهره مندی از تجهیزات و فنآوری های مدرن و پیشرفته روز، نكاتی بود كه در بازتاب اخبار مربوط به این جنگنده مورد توجه رسانه های منطقه قرار گرفت .
در همین ارتباط ، دقایقی پس از رونمایی و اعلام پرواز این جنگنده تقریبا تمامی رسانه ها با تیتر ' رونمایی از جنگنده تمام ایرانی پیشرفته ' این توفیق كارشناسان ایرانی را بازتاب دادند.
شبكه الجزیره ، پایگاه های اطلاع رسانی الرای، النهار و الدیار كویت ، صفحه الكترونیكی روزنامه الاتحاد امارات ، پایگاه عربی 'دفاع و تسلیحات' ، ' عربی 48' ، ' عربی 21 ' و ده ها سایت ریز و درشت منطقه خبر این توانمندی را بازتاب دادند.
الجزیره در خصوص ساخت این جنگنده گزارش داد : ایران اولین جنگنده صد درصد ملی را كه به تجهیزات پیشرفته مجهز است ، رونمایی كرد.
این شبكه افزود : این جنگنده كه نام 'كوثر ' برای آن انتخاب شده است از سوی متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ایران در جریان نمایشگاه نظامی تهران كه به مناسبت روز صنایع ایرانی و با حضور رییس جمهوری ایران حسن روحانی برگزار شد ، رونمایی شد.
این شبكه با اشاره به حضور رییس جمهوری در كابین این جنگنده پیشرفته ، نوشت : پرنده ایرانی ویژگی های پیچیده ای مانند كنترل آتش ، بهره گیری از فناوری نمایشگرهای چند منظوره تمام دیجیتال مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرك هوشمند دارد.
سایت 'عربی 48 ' هم ضمن بازتاب پرواز جنگنده كوثر نوشت : تحریم بین المللی و منع واردات سلاح از كشورهای جهان موجب شده است ایران به پیشرفت های زیادی در زمینه ساخت سلاح ها و تجهیزات نظامی دست یابد.
این سایت در ادامه به سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اشاره كرد و به نقل از وی نوشت: ما باید خودمان را تجهیز كنیم تا با نیروهای نظامی كه می خواهند سرزمین ما و منابع ما را بگیرند، مقابله كنیم. تحقیق و تلاش شبانه روزی متخصصان صنعت هوایی به ثمر نشست و نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه های اویونیك و كنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 با نام مبارك «كوثر» امروز سه شنبه همزمان با 31 مرداد سالروز صنعت دفاعی، به پرواز درآمد.
كوثر یك هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیك هوایی است كه به صورت كاملا بومی ساخته شده است و ایران را در زمره معدود كشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیك و كنترل آتش نسل 4 قرار داده است.
این هواپیما در دو نوع تك كابین و دو كابین قابل تولید خواهد بود كه نوع دو كابین علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته كاربرد دارد.
خارم**1508*1436*
۰ نفر