۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83007976
T T
۰ نفر
ایران بورس تولید واكسن و سرم های درمانی شود

كرج-ایرنا- وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به توانایی و ظرفیت های موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی گفت كه با استفاده از این ظرفیت ها می توان كشور را با مركزیت این موسسه به بورس تولید واكسن و سرم های درمانی در منطقه تبدیل كرد.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز سه شنبه در آیین گشایش ساختمان جدید تولید سرم های درمانی موسسه تحقیقات واكسن و سرم سازی رازی در كرج افزود: دنیای امروز به عرضه تولید واكسن و سرم های درمانی نیاز دارد.
وی اظهار داشت: تقاضا در این بخش روز به روز در حال افزایش بوده به طوری كه اكنون مرزهای دانش همان مرزهای واكسن دردنیا است.
حجتی با تاكید بر اینكه بایستی هرچه بیشتر به بخش تولید واكسن های و سرم های درمانی پرداخت،گفت: این فعالیت ها در این موسسه به خوبی انجام می شود.
وی با بیان اینكه امروزه تقاضاهای جهانی رو به افزایش است، افزود: نیاز كشورهای همسایه در زمینه انواع واكسن های دام و طیور روز به روز در حال افزایش است كه با تولید واكسن در موسسه رازی ضمن برطرف كردن نیازهای داخلی می توانیم نیازهای منطقه را نیز تامین كنیم.
حجتی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید از شركت های دانش بنیان، فارغ التحصیلان، صاحبان اندیشه و دانش در كشور بهره مند شد.
وزیر جهاد كشاورزی افزود: با توجه به ظرفیت و سابقه این مجموعه ،سرمایه های نیروی انسانی در موسسه رازی و كشور می توانیم كشور و منطقه را به مركزیت سرم سازی به بورسی برای تولید واكسن و سرم های درمانی تبدیل كنیم.
حجتی در بخشی از سخنان خود از استاندار البرز درخواست كرد كه فضای سبز موسسات تحقیقاتی مستقر در این استان را كه برای ما به ارث مانده را حفظ كنند.
6156/1535
۰ نفر