۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱:۴۲
کد خبر: 83004183
T T
۰ نفر

انصارالله: مغرب نیروهایش را از یمن خارج كند

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱:۴۲
کد خبر: 83004183
انصارالله: مغرب نیروهایش را از یمن خارج كند

تهران - ایرنا - روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' جمعه شب گزارش داد: گروه انصارالله از مغرب خواست، نیروهای خود را كه در قالب ائتلاف عربی به سركردگی عربستان به یمن اعزام كرده است، از این كشور خارج كند.

به گزارش ایرنا، رای الیوم در ادامه به نقل از الحوثی نوشت: مغرب توجیهی برای ماندن در یمن و كشتار مردم و سهیم شدن در جنایت ندارد و آنها برای خروج از ائتلاف تحت رهبری عربستان ترسی به دل راه ندهند.
رئیس شورای عالی انقلاب مردم یمن، ضمن قدردانی از كشورهایی كه از ائتلاف عربستان خارج شده اند، افزود: هر كشوری كه از این ائتلاف خارج می شود بیانگر زیان سیاسی و نظامی سعودی است.
'محمد علی الحوثی' به مناسبت دومین سالگرد ریاست شورای عالی انقلاب مردم یمن در بیانیه ای گفت، كشورهای متجاوز و هم پیمانان آنها آتش بس را نمی پذیرند، چرا كه آنان خالقان تروریسم و تاجرانی هستند كه از جنگ به سود خود بهره برداری می كنند كه نتیجه آن ویرانی كشور و دست زدن به كشتارهای جمعی روزانه است.
مغرب از سال 2015 با یكهزار و 500 نظامی و نیروی زمینی و هوایی و مشاركت 6 فروند جنگنده آمریكایی 'اف16' به ائتلاف به سركردگی عربستان در جنگ علیه یمن پیوست.
جنبش انصارالله یمن در طول این سالهایی كه مغرب در چارچوب ائتلاف ادعایی عربستان حضور دارد، یك فروند جنگنده این كشور را سرنگون كرد كه در نتیجه آن خلبان آن كشته شد.
ائتلاف عربی به سركردگی عربستان در 25 مارس 2015 (ششم فروردین 94) تحت عنوان عملیات طوفان قاطعیت حملات خود را به یمن آغاز كرد.
علاوه بر مشاركت نیروی هوایی پنج عضو شورای همكاری خلیج فارس (عربستان، امارات، كویت، بحرین و قطر) به همراه مغرب، مصر، اردن و سودان در حمله به یمن، سومالی نیز به این ائتلاف اجازه داد تا از پایگاه های داخل این كشور برای حمله به یمن استفاده كنند.
پس از تحریم قطر در خرداد ماه 96 از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر ، دوحه نیروهای خود را از مرز مشترك عربستان و یمن خارج كرد.
ائتلاف عربی به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری به قدرت، یمن را آماج حملات مختلف هوایی، زمینی و دریایی قرار داد كه در نتیجه آن ده ها غیرنظامی یمنی كشته و تاسیسات زیربنایی این كشور به كلی ویران شده است.
شبس**9363**1917
۰ نفر