۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۰۴
کد خبر: 83003553
T T
۰ نفر
راه حل نهایی بحران لیبی در دست مردم است

الجزیره-ایرنا- «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در گفت و گوی تلفنی با «امانوئل مكرون » همتای فرانسوی اش گفت: راه حل نهایی بحران لیبی باید توسط مردم این كشور ارائه شود و این راه حل هم باید پاسخگوی خواسته های آنها باشد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از تارنمای مصری «الاهرام»، «بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر در صفحه فیس بوك خود نوشت: رئیس جمهوری فرانسه امروز با السیسی تماس تلفنی برقرار كرد و دو طرف در مورد آخرین تحولات سوریه، نوار غزه و لیبی گفت و گو كردند.
راضی افزود: السیسی و مكرون در خصوص راه های حل بحران لیبی از طریق سیاسی و كمك به نماینده سازمان ملل در این كشور در ماموریتش و توافق گروه های لیبیایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سخنگوی ریاست جمهوری مصر در ادامه نوشت: دو طرف همچنین در مورد آخرین تحولات در سوریه گفت و گو كرده و بر اهمیت همكاری همه كشورها برای رسیدن به راه حلی فراگیر و دائمی برای این بحران تاكید كردند.
بنا بر اعلام راضی، دو طرف در این تماس تلفنی توافق كردند به مشورت و هماهنگی در مورد مسائل مورد علاقه مشترك ادامه دهند.
خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: رئیسان جمهوری دو كشور بر ضرورت كمك به كاهش تنش در غزه و ارسال كمك های بشردوستانه برای ساكنان آن تاكید و مكرون از تلاش های مصر برای آشتی فلسطینی ها با هم و رسیدن كمك های بشردوستانه به مردم تمجید كرد.
شبد**2041**9122

سرخط اخبار جهان