۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
کد خبر: 83003446
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش حلقه گمشده فوتبال كشور است

ارومیه- ایرنا- رییس فدراسیون فوتبال گفت: در حالی كه آموزش و پرورش می تواند به كارخانه بازیكن سازی كشور تبدیل شود، یكی از حلقه های گمشده این رشته در ایران محسوب می شود.

به گزارش ایرنا «مهدی تاج» روز پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال آذربایجان غربی افزود: مدارس و محیط آموزشگاه های كشور با داشتن 33 هزار معلم ورزشی یكی از ظرفیت های مهم به شمار می رود كه در صورت اجرای صحیح و هدفمند طرح استعدادیابی می تواند آینده فوتبال كشور را تا سال های متوالی تضمین كند.
وی بیان كرد: استعدادهای نهفته بسیاری در سطح مدارس وجود دارد كه در صورت شناسایی و كشف آنان می توان پایه های فوتبال كشور را محكم تر كرد اما فوتبال كشور باید با ورزش دانش آموزی عجین شود.
وی با اشاره به اینكه این فدراسیون برای استعدادیابی و استعدادپروری كشور را به 9 منطقه تقسیم كرده است، بیان كرد: برخی از نخبه ها در مناطق دور دست دیده نمی شوند و فدراسیون فوتبال برای شناسایی این افراد وظیفه استعدادیابی را به عهده 9 منطقه گذاشته است.
وی از تشكیل تیم ملی قدبلندها كه معیار اصلی آن فقط قد بلند بازیكنان است، خبر داد و گفت: این تیم در نخستین حضور خود در بازی های غرب آسیا مقام قهرمانی را به دست آورد و برای پشتوانه سازی تیم های ملی هدفگذاری شد.
تاج در ادامه گفت: حضور تیم ملی زیر 21 سال در بازی های آسیایی زیر 23 سال جاكارتا از دیگر رویكردهای فدراسیون برای آماده سازی یك تیم قدرتمند در المپیك 2020 ژاپن است.
وی در ادامه به فعالیت تیم های ملی و باشگاهی بانوان اشاره كرد و افزود: با توجه به قهرمانی تیم فوتسال بانوان در قاره آسیا توقعات در این حوزه بیشتر شده است و در این راستا توجه به فوتبال و فوتسال بانوان در دستور كار فدراسیون قرار دارد.
رییس فدراسیون فوتبال گفت: بانوان آذربایجان غربی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بسیار خرسندیم كه تیم بانوان این استان با حضور مستمر در لیگ برتر، قرار گرفتن در رتبه پنجم كشور و داشتن 2 بازیكن ملی پوش در تركیب تیم های ملی جایگاه مناسبی در سطوح ملی و كشوری دارد.
وی افزود: تخصیص 2 درصد از بودجه پنج درصدی قانون حق دستمزد قرارداد بازیكنان باشگاه ها به حوزه بانوان كه در جلسه هیات رئیسه مصوب شده، از دیگر رویكردهای فدراسیون برای توسعه این بخش است.
به گزارش ایرنا رییس فدراسیون فوتبال جهت شركت در مجمع سالیانه هیات آذربایجان غربی به شهر ارومیه سفر كرده است.
7156 /3072
۰ نفر