۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۱۸
کد خبر: 83002661
T T
۰ نفر

باران هاي سيل آسا در سودان ده ها كشته برجاي گذاشت

۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۱۸
کد خبر: 83002661
باران هاي سيل آسا در سودان ده ها كشته برجاي گذاشت

الجزيره-ايرنا-باران هاي سيل آسا در خارطوم پايتخت سودان زندگي در اين شهر را مختل كرد و باعث تعطيلي مدارس اين شهر در روز چهارشنبه و كشته شدن ده ها نفر شد.

به گزارش ايرنا و به نقل از تارنماي «سودان تريبون»، باران سيل آسا كه چند ساعت ادامه داشت، باعث ايجاد اختلال در حركت مردم و خودروها شد و وزير آموزش و پرورش سودان نيز با اعلام اينكه در شرايط كنوني امكان جابجايي دانش آموزان وجود ندارد، مدارس را تعطيل اعلام كرد.
رسانه هاي محلي سودان پيش از اين از كشته شدن 10 نفر و زخمي شدن سه تن ديگر به دليل بارش باران و سيل در خارطوم در روز دوشنبه خبر داده بودند.
بيش تر استان هاي سودان از اوايل تيرماه گذشته شاهد بارش باران هاي سيل آسا بوده و سيل باعث ويران شدن بسياري از زيربناهاي اين استان ها و تخريب خانه ها و قطع راه ها ي اصلي شده است.
مقام هاي سوداني از كشته شدن 29 نفر براثر سيل در استان هاي «كسلا» واقع در شرق سودان و همچنين در «الجزيره» در مركز اين كشور و «كردفان غربي» در جنوب سودان خبر دادند.
خبرگزاري رسمي سودان نيز امروز از غرق شدن 21 دانش آموز در روز نيل و در مسير رفتن به مدرسه خبر داد.
وزارت كشور سودان اعلام كرده است در سال 2016، دست كم 76 نفر در مناطق مختلف اين كشور براثر سيل جان باختند. هلال احمر اين كشور نيز اعلام كرده است طي اين سال 60 هزار و 350 سوداني در 13 استان سودان، خانه هايشان براثر سيل از دست دادند.
شبك**خاورم **2041**1392

سرخط اخبار جهان