۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 83001859
T T
۰ نفر
پرسپوليس در پي تداوم صدرنشيني و جدال دشوار استقلال در جم

تهران-ايرنا- چهارمين هفته ازهجدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر فوتبال فردا (پنجشنبه) با برگزاري چهار ديدار هم زمان آغاز مي شود و درمهم ترين ديدارهاي اين هفته پارس جنوبي جم با استقلال تهران در روز نخست و پرسپوليس و نفت مسجد سليمان درروز دوم با يكديگر روبه رو مي شوند.

به گزارش ايرنا؛ براساس جدول برنامه ريزي شده سازمان ليگ، در ادامه رقابت هاي روز نخست از هفته چهارم پيكان با گسترش فولاد، پارس جنوبي جم با استقلال تهران و فولاد خوزستان با نساجي مازندران ديدار خواهند كرد.
سپيدرود رشت – پديده مشهد
بي شك تيم سپيدرود رشت پرحاشيه ترين تيم حال حاضر ليگ برتر ايران است و اين روزها بيش از هر زمان ديگري در كانون توجه علاقه مندان به فوتبال در شهر رشت قرار دارد. البته اتفاقات اين تيم به قبل از آغاز اين رقابت ها بازمي گردد و هرروز خبري درباره اين تيم بر روي خروجي رسانه ها قرار مي گرفت.
با شروع ليگ برتر تيم سپيدرود رشت در دو بازي نخست خود نتايج دور از انتظاري كسب كرد، با شكست سه بر صفر برابر سايپا و شش بر يك مقابل سپاهان، بار ديگر حواشي در اين تيم شدت گرفت و سرانجام يكشنبه گذشته « خداداد عزيزي» كه هدايت اين تيم را برعهده داشت پس از حضور سه جلسه اي در ليگ برتر به صورت توافقي از اين تيم جدا شد.
از سوي ديگر «حسين كعبي» كاپيتان اين تيم كه با دستور عزيزي از اين تيم كنار گذاشته شده بود، دوشنبه خود را به مربيان اين تيم در رشت معرفي كرد و به تمرينات اين تيم بازگشت.
به طورحتم بازيكنان اين تيم در ديدار چهارم خود در ليگ برتر كار دشواري برابر پديده مشهد، تيمي كه با گل هاي دقايق پاياني رقباي خود را شكست مي دهد خواهند داشت و بايد براي كسب امتياز از اين تيم صبور و هشيار باشند.
شاگردان «يحيي گل محمدي» سرمربي تيم پديده هم اكنون با كسب 6 امتياز در رده دوم جدول رده بندي اين رقابت ها قرار دارند و درصورت برتري در ديدار برابر سپيدرود رشت مي توانند به صدر جدول رده بندي رقابت هاي ليگ برتر صعود كنند و اين مساله كار ياران حسين كعبي را دشوارتر مي كند.
پيكان – گسترش فولاد
ديدار تيم هاي پيكان و گسترش فولاد تبريز به طوريقين يكي ازديدارهاي جذاب هفته چهارم خواهد بود. در اين ديدار شاهد جدال تفكرات «مجيد جلالي» و «فيروز كريمي» دو بازيكن سال هاي دور فوتبال ايران كه مدت هاست در ليگ برتر مربيگري مي كنند، خواهيم بود.
شاگردان جلالي در تيم پيكان شروع خوبي در هجدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر داشته اند و هم اكنون با پنج امتياز در رده پنجم جدول رده بندي رقابت هاي ليگ برتر قرار دارند. آنان سه ديدار دشوار مقابل تيم هاي استقلال تهران، سايپا و سپاهان را پشت سر گذاشته و به حق امتيازات خوبي نيز كسب كرده اند.
هرچند بعضي از كارشناسان معتقدند جلالي در ليگ هجدهم تيمش را با تفكرات دفاعي به زمين مي فرستد كه البته او نيز در پاسخ به اين گروه از منتقدان عنوان كرد: چنانچه براي تيم پيكان 70 ميليارد تومان هزينه مي كرديم، شرايط ما نيز تغيير مي كرد و بازي هجومي در دستور كار بازيكنان قرار مي گرفت.
درباره تيم گسترش فولاد، تيمي كه با كسب سه تساوي متوالي هم اكنون در رده دهم جدول رده بندي ليگ برتر قراردارد، نيز بايد عنوان كرد بازيكنان اين تيم هنوز در شرايط آرماني قرار نگرفته اند و كادر فني اين تيم به منظور آماده سازي و هماهنگ تر شدن بازيكنان نياز به زمان بيشتري دارد. اما از آنجا كه مربيان 2 تيم سابقه طولاني در ليگ برتر دارند، مي توانيم انتظار يك ديدار جذاب را از 2 تيم پيكان و گسترش فولاد داشته باشيم.
فولاد خوزستان – نساجي مازندران
شاگردان «سيروس پورموسوي» در هفته چهارم به ديدار شاگردان «جواد نكونام» در تيم تازه ليگ برتري شده نساجي مازندران كه از سه بازي 2 امتياز كسب كردند، مي روند.
به طور حتم تيم ريشه دار فولاد خوزستان كه با كسب 2 عنوان قهرماني در رقابت هاي ليگ برتر كارنامه درخشاني در اين ليگ دارد به آساني از كنار سه امتياز اين ديدار عبور نخواهد كرد و برهمين اساس با استفاده از امتياز ميزباني و تمامي توان خود از تيم نساجي مازندران در زمين خودي پذيرايي مي كند.
فولادي ها هم اكنون با 4 امتياز در رده نهم جدول رده بندي اين رقابت ها ايستاده اند و اما درباره تيم نساجي مازندران كه با كسب 2 امتياز در رده دوازدهم جدول رده بندي اين رقابت ها جاي گرفته است، بايد عنوان كرد آنان در جدي ترين ديدار خود در اين رقابت ها مغلوب تيم ذوب آهن شده و در دومين ديدار با اهميت خود در ورزشگاه شهيد وطني قائم شهر يك امتياز از تيم پارس جنوبي جم گرفته اند و براي دشت سه امتيازي از ليگ برتر بايد خود را به آب و آتش بزنند و مقابل فولاد خوزستان بيش از گذشته تلاش كنند.
پارس جنوبي جم – استقلال تهران
بدون شك تيم استقلال تهران در فصل جاري رقابت هاي ليگ برتر، زيباتر از فصل قبل فوتبال بازي مي كند و شاگردان «وينفرد شفر» در اين تيم به جز ديدار برابر پيكان، مقابل تيم هاي قدرتمند ذوب آهن و تراكتورسازي بازي فني قابل قبولي را به نمايش گذاشتند.
اين تيم با اضافه شدن نفرات جديدي همانند مرتضي تبريزي، الحاجي گرو، طارق همام، ماركوس نوماير وعلي كريمي به دنبال خلق روزهاي بهتر در ليگ برتر است و به طور حتم با تمام قوا به ديدار تيم خوب پارس جنوبي جم مي رود.
آبي هاي پايتخت هم اكنون با كسب پنج امتياز در رده چهارم جدول رده بندي ايستاده اند و نسبت به فصل گذشته شرايط مناسب تري در جدول رده بندي اين رقابت ها دارند.
از سوي ديگر شاگردان «مهدي تارتار» تيم پارس جنوبي جم كه شروع خوبي در ليگ هجدهم نداشتند، رفته رفته وضعيت مناسب تري گرفته و اين روزها روزگار خوبي را سپري مي كنند؛ از اين رو حريف دسته و پا بسته اي مقابل استقلال نخواهند بود.

در روز دوم از هفته چهارم اين رقابت ها كه پس فردا (جمعه) برگزار مي شود، ابتدا تيم تراكتورسازي به ديدار تيم سايپا مي رود و در ادامه در شهرآورد اصفهان 2 تيم ذوب آهن و سپاهان با يكديگر مصاف كرده و در دو ديدار هم زمان كه در ساعت 20:30 برگزارمي شود، تيم هاي صنعت نفت آبادان با استقلال خوزستان دريكي از شهرآوردهاي جنوبي كشور و پرسپوليس و نفت مسجد سليمان برابرهم صف آرايي مي كنند.
تراكتورسازي – سايپا
تيم تراكتورسازي كه درهفته گذشته برابر استقلال تهران با قبول شكست 3 بر صفر غافلگير شد و هفته بدي را سپري كرده است، در دومين ديدار حساس هفته چهارم از ساعت 19:45 در ورزشگاه يادگار امام تبريز برابر سايپا به ميدان مي رود.
شاگردان«جان توشاك» كه به رغم بزرگ نمايي كه پيش از آغاز ليگ هجدهم درباره آنان صورت گرفت، هم اكنون با 2 تساوي و يك شكست در رده پانزدهم جدول 16 تيمي ليگ برتر قرار دارند؛ جايگاهي كه به هيچ وجه مناسب اين تيم ريشه دار و درحال حاضر متمول ليگ برتر با هواداران پرشور بي شمارش نيست.
به طور حتم تيم تراكتورسازي براي بازگشت به جايگاه واقعي خود در جدول رده بندي ليگ برتر بايد بر تيم سايپا غلبه كند تا بتواند خود را از انتهاي جدول جدا كند و از اين منطقه رهايي يابد.
اما حريف اين تيم در روز جمعه تيم سخت كوش سايپاست و كسب برتري مقابل اين تيم در شرايط فعلي براي تيم تراكتورسازي كه بازيكنانش به لحاظ بدني مشكل داشته و براي هماهنگ شدن نياز به زمان بيشتري دارند، كار ساده اي نيست.
البته جان توشاك در تازه ترين گفت وگوي خود با يكي از رسانه ها عنوان كرده كه با اين تيم مي تواند در ليگ برتر نتيجه بگيرد و كار دشواري پيش رو ندارد.
تيم سايپا نيز هم اكنون با چهار امتياز در رتبه هشتم جدول رده بندي رقابت هاي ليگ برتر ايستاده است و به طوريقين آنان نيز با توجه به شرايط حريف بدنبال برتري مقابل اين تيم بوده و تمام تلاش خود را براي اين مهم به كار خواهند گرفت.
ذوب آهن - سپاهان
به طوريقين شهرآورد فصل جاري رقابت هاي ليگ برتر نسبت به دوره قبل اين رقابت ها حساس تر و ديدني از قبل است. كادر مديريتي دو باشگاه با خانه تكاني اساسي، تيم هايشان را آماده رقابت در ليگ هجدهم كرده و تا هفته سوم نيز دو تيم نتايج قابل قبولي بدست آورده اند.
جداي از كسب نتايج مناسب، دو تيم ذوب آهن و سپاهان به لحاظ فني نيز در سطح قابل قبولي فوتبال بازي مي كنند و اين موضوع زيبايي هاي اين فصل را دو چندان كرده است.
هردو تيم در پايان هفته سوم پنج امتيازي بودند، اما تيم سپاهان به دليل تفاضل گل بهتر در رده سوم و ذوب آهن در جايگاه ششم جدول رده بندي ايستادند.
صنعت نفت آبادان- استقلال خوزستان
در ديگر شهرآورد اين هفته دو تيم جنوبي صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان درحالي برابر يكديگر قرار مي گيرند كه تيم صنعت نفت به رغم شايستگي در هفته سوم با گل دقيقه 3+90 «امين قاسمي نژاد» مغلوب پديده مشهد شد و تيم استقلال خوزستان نيز در يكي از پرحاشيه ترين ديدارهاي هفته سوم، پرسپوليس صدرنشين فعلي رقابت هاي ليگ برتر را در ورزشگاه غدير اهواز با تساوي بدون گل متوقف كرد.
هر دو تيم از سه ديدار گذشته خود 2 امتياز كسب كرده اند و به نظر مي رسد ديدار دو تيم با شرايطي كه هم اكنون دچار آن هستند بازي چندان جذابي نخواهد بود، اما حضور پرشور هواداران تيم صنعت نفت در ورزشگاه زيبايي هاي اين ديدار را دو چندان خواهد كرد.
پرسپوليس - نفت مسجد سليمان
هنوز اتفاقات ديدار هفته گذشته شاگردان «برانكو ايوانكوويچ» برابر استقلال خوزستان نقل محافل ورزشي است و پرسپوليسي ها همچنان درگير اين موضوع هستند. دراين خصوص كافي است به درگيري «حسين ماهيني» كاپيتان پرسپوليس در جلسه تمرين تيم با بعضي از هواداران اشاره كرد كه با دخالت سرپرست تيم اين موضوع ختم به خير شد و برانكو از رفع اين مشكل خبر داد.
شاگردان برانكو در اين هفته در تمرينات آماده نشان داده اند و به طورحتم به دنبال سه امتياز و تداوم صدرنشيني خود در ليگ برتر هستند.
نفت مسجد سليمان با «عبداله ويسي» از سه بازي دو امتياز كسب كرده و در ديدار برابر سرخپوشان پايتخت حداقل به دنبال يك امتياز اين بازي است.
البته او تيم جواني در اختيار دارد كه به تازگي از ليگ دسته يك به ليگ برتر صعود كرده است و نبايد از جوانان اين تيم كه شايد بسياري از آنان براي نخستين بار درورزشگاه آزادي به ميدان مي روند انتظار ارائه يك بازي زيبا مقابل پرسپوليس را داشت.
ورزشي **9144**1584

سرخط اخبار ورزش