۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82998392
T T
۰ نفر
دوره آموزش نماز ويژه آموزش دهندگان سوادآموزي در گنبد آغاز شد

گنبدكاووس - ايرنا - رئيس اداره سوادآموزي گنبدكاووس از آغاز دوره آموزشي با عنوان طرح نماز كليد بهشت ويژه آموزش دهندگان نهضت سوادآموزي دو شهرستان گنبد و كلاله در شرق گلستان، به ميزباني اين شهرستان خبر داد.

حاجي قربان شيري قابوس روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين دوره آموزشي كه امروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد، با همكاري معاونت سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز استان گلستان برگزار مي شود و در آن حدود 50 نفر از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزي دو شهرستان گنبد و كلاله حضور دارند.
وي، آشنايي سواد آموزان با ضرورت و چرايي اقامه نماز و احكام آن، قرائت صحيح نماز و تقويت نحوه تلفظ اذكار آن، تعميق و تقويت فرهنگ اقامه نماز و نگرش سواد آموزان نسبت به اين فريضه واجب الهي را از مهمترين اهداف برگزاري اين دوره آموزشي برشمرد.
شيري قابوس اضافه كرد: شركت كنندگان پس از گذراندن اين دوره آموزشي عملي 16 ساعته كه با عنوان 'نماز كليد بهشت' در حال برگزاري است، مي توانند مطالب آن را به سوادآموزان منتقل نمايند.
به گفته وي، مدرسين اين دوره آموزشي از روحانيون اعزامي از حوزه علميه قم و ستاد اقامه نماز استان هستند و آموزش هايي كه در اين دوره ارائه مي شود ويژه اهل تشيع و مطابق با احكام فقهي شيعه است.
به گزارش ايرنا، در آيين آغاز به كار اين دوره آموزشي، مدير آموزش و پرورش و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان گنبدكاووس نيز حضور داشتند و در سخنان كوتاهي ضمن خيرمقدم به شركت كنندگان به تشريح اهميت نماز و ضرورت ترويج اقامه آن به شكل صحيح پرداختند.
دو شهرستان گنبدكاووس و كلاله با مجموع تقريبي 500 هزار نفر جمعيت درشرق استان گلستان واقع است و ساكنين آن از قوميت هاي مختلف از جمله تركمن ها و بلوچ ها هستند كه از برادران اهل سنت محسوب مي شوند.
/3039/1860

سرخط اخبار استان‌ها