۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۱
کد خبر: 82996993
T T
۰ نفر
شگفتی گردشگران خارجی از دیدن ایران نشانگر ضعف تبلیغاتی ماست

تهران- ایرنا- رئیس ایكوم (كمیته ملی موزه های) ایران می گوید: شگفتی گردشگران خارجی از دیدن ایران، نشانگر ضعف تبلیغاتی ما در معرفی و شناساندن ایران پیش از سفر آنهاست و اینكه ما در معرفی كشورمان به دنیای خارج، بد عمل كرده ایم.

احمد محیط طباطبایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: تبلیغات برای جذب گردشگر مثل هر كار دیگر تخصص می خواهد.
وی افزود: در زمان تماشای تبلیغات باستانشناسی یا گردشگری در صدا و سیما و شبكه های تلویزیونی مطرح دنیا تفاوت محسوسی به چشم می خورد و كار تبلیغی ما اینجا در تمام شئون هیچ جذابیتی ندارد.
این كارشناس فرهنگی ادامه داد: مدل تبلیغات ما برای گردشگری نباید شبیه مدل تبلیغات سس مایونز باشد.
وی گفت: ما در معرفی تولید داخلی دچار ضعف هستیم و حتی در معرفی نقاط به هموطنان خودمان هم عاجزیم، هرچند تغییرات مثبتی هم در این زمینه داشته ایم كه از آن جمله تدوین مباحث گردشگری و میراثی در كتابهای درسی است.
محیط طباطبایی یادآور شد: از آنجا كه نوع گردشگری ما گردشگری تفریحی نیست باید تبلیغات ما نیز برای گردشگری فرهنگی- تاریخی باشد.
رئیس ایكوم ایران، تعیین یك استراتژی برای توسعه گردشگری در شرایط كنونی را یك ضرورت اجتناب ناپذیر عنوان كرد.
فراهنگ**3079**1055
۰ نفر