۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۲
کد خبر: 82992137
T T
۰ نفر
معاون فناوری اطلاعات و مدیركل امور اداری ایرنا منصوب شدند

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با صدور احكام جداگانه ای، «وحید رافع» را به عنوان «معاون مهندسی و فناوری اطلاعات» و «غلامرضا نعمتی قمصری» را به عنوان «مدیركل امور اداری و پشتیبانی» خبرگزاری رسمی كشور منصوب كرد.

سیدضیاء هاشمی امروز یكشنبه در مراسم معارفه مدیران جدید ایرنا با تبیین جایگاه علم و فناوری در پیشرفت رسانه ها و حفظ كرامت كاركنان گفت: «همانطور كه بهره گیری از علم و فناوری برای پیشرفت جامعه و بویژه رسانه ها مهم است، رعایت اخلاق و حفظ حرمت و كرامت همكاران اهمیتی دو چندان دارد.»
وی تصریح كرد: هیچكس حق ندارد حتی بخاطر مصالح سازمانی، حرمت همكاران را خدشه دار كند و این امر هیچ منافاتی با جدیت و قاطعیت در انجام كارها ندارد.
مدیرعامل ایرنا، تقویت اعتماد اجتماعی را وظیفه اصلی رسانه ها بویژه در شرایط امروز كشور دانست و اظهارداشت: ما به عنوان رسانه باید بتوانیم اعتماد، ابتكار و پذیرش را در جامعه ارتقا دهیم.
وی، فعالیت خبری را جزو كارهای سخت برشمرد كه «باید همراه با مجاهده، نیت پاك و خالصانه باشد و به تقویت اعتماد اجتماعی، وحدت ملی و انسجام جامعه كمك كند.»

* انتظارات مدیرعامل از مدیران جدید
هاشمی در حكم انتصاب رافع به عنوان معاون مهندسی و فناوری اطلاعات ایرنا از وی خواسته است« با برنامه ریزی مناسب، به كارگیری دانش روز دنیا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره گیری از توان و ظرفیتهای درون و برون سازمانی در زمینه تدوین برنامه توسعه حوزه مهندسی و فناوری اطلاعات، اصلاح فرایندهای مرتبط، به روزرسانی نرم افزاری و سخت افزاری سازمان و ارتقای توان ایرنا در حوزه فنی منطبق بر برنامه راهبردی خبرگزاری» اقدام كند.
مدیرعامل ایرنا همچنین «تعامل سازنده و فراگیر میان بخشهای مختلف سازمان» را موجب ارتقای شأن رسانه ای و جایگاه حرفه ای ایرنا دانست.
رافع، 40 ساله و دارای مدرك دكترا در رشته نرم افزار كامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت است و عضو هیات علمی دانشكده فنی و مهندسی دانشگاه اراك وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شمار می رود.
او با حكم مدیرعامل ایرنا، جایگزین مهندس «علی رضا هژبری» شد كه از حدود سه سال پیش، مسئولیت هدایت معاونت مهندسی و فناوری اطلاعات خبرگزاری رسمی كشور را بر عهده داشت.
هاشمی در حكم انتصاب غلامرضا نعمتی به عنوان مدیركل جدید امور اداری و پشتیبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز خواستار «اهتمام ویژه برای اصلاح و تسهیل فرایند انجام امور در حوزه اداری و پشتیبانی سازمان با تاكید بر ارتقای منزلت و كرامت همكاران ارجمند و تعامل مستمر و سازنده با سایر بخشهای ایرنا و نیز سازمان امور اداری و استخدامی كشور به منظور شناسایی ظرفیتها و بهره مندی مناسبتر از قوانین و مقررات برای ارتقای جایگاه و مزایای كاركنان» ایرنا شده است.
نعمتی، 46 ساله، دارای مدرك كارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی و از مدیران باسابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های اداری و پشتیبانی است.
او با حكم هاشمی، جایگزین «سیدابوالفضل بنی حسینی» شد كه از 7 سال پیش مسئولیت اداره كل امور اداری و پشتیبانی ایرنا را در اختیار داشت.
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران است كه از سال 1313 خورشیدی در زمینه اطلاع رسانی فعالیت می كند. این سازمان كه اكنون 83 سال از عمر آن می گذرد، تا سال 1360 «خبرگزاری پارس» نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.
این خبرگزاری بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی، با عنوان «ایرنا» هم شهرت دارد.
ایرنا در درون كشور هم اكنون در 31 مركز استان و 24 شهرستان نمایندگی مصوب سازمان امور اداری و استخدامی دارد و در 428 شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگار آزاد، فعالیت خبری خود را انجام می دهد.
این خبرگزاری در حال حاضر در 22 كشور در نقاط مختلف جهان هم نمایندگی دارد كه از این تعداد، 15 كشور در قالب دفتر نمایندگی (خبرنگار اعزامی) و در 7 كشور به صورت خبرنگار محلی فعالیت می كند.
فرآورده های خبری ایرنا علاوه بر سایت، در شبكه های مختلف اجتماعی و به 9 زبان شامل فارسی، انگلیسی ، عربی ، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی ، تركی استانبولی ، اردو و روسی منتشر می شود.
فراهنگ ** 1551 ** 9053
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ