۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82991567
T T
۰ نفر

ايجاد كسب و كار مولد نياز اقتصاد كشور است

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82991567
ايجاد كسب و كار مولد نياز اقتصاد كشور است

شهركرد- ايرنا- عضو هيات علمي جامعه المصطفي العالميه گفت : ايجاد كسب و كار مولد از سوي خانواده ها و دولت، نياز اصلي اين روزهاي اقتصاد كشور است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام ناصر رفيعي شنبه شب در بيست و دومين شب از سلسله نشست هاي طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني در مصلاي امام خميني (ره) افزود: عده اي فقط كار را در پشت ميز نشستن و اداري مي دانند، در حالي كه امكانات كشور جوابگوي اين تقاضا نيست و بايد كسب و كار مولد ايجاد شود.
وي تاكيد كرد: روايت و آيات، دو گونه نگاه به مال و ثروت دارند، كه يك بُعد آن درباره ثروت اندوزي و اشرافي گري سرزنش شده است و اين روايات تاكيد دارند كه كسب درآمد بايد حلال و از راه مشروع باشد.
رفيعي اظهار داشت: ثروت داشتن و رفاه هرگز مورد مزمت و سرزنش نيست، ولي بايد از راه مشروع و حلال باشد.
وي، احتكار كردن را بزرگترين ضربه به جامعه دانست و تصريح كرد: محتكر ، دائم الخمر و قواد، هر سه جامعه را از مسير درست خود منحرف مي كند.
به گفته وي، خريد طلا از سوي برخي از افراد در طول دو سه ماهه اخير 200درصد رشد شده است، كه اگر در هر كشوري اين اتفاق افتاده باشد باعث تاثير منفي بر اقتصاد خواهد شد.
رفيعي يادآور شد: بازار آشفته اقتصادي سه عامل دارد كه يكي از عوامل آن خارجي و مساله برجام است و عامل ديگر نيز ناكارآمدي مديريت و تيم اقتصادي دولت است و بخش سوم نيز رويكرد مردم نسبت به خريد كالا است.
به گفته وي، اگر مردم سكه هاي طلا را در خانه ها نگهداري نكنند و آن را وارد بازار كنند قيمت ها تغيير خواهد كرد.
رفيعي افزود:به تازگي در خصوص مسائل اقتصادي كشور 40 نفر از علما و روحانيون نامه اي نوشتند و به ناكارآمدي تيم اقتصادي دولت اذهان كردند.
اين استاد حوزه و دانشگاه تاكيد كرد: براساس روايت ها احتكار از دزدي در نزد خداوند بدتر است چرا كه شخص محتكر، مايحتاج مردم را براي فروش با قميت بالاتر احتكار مي كند.
عضو هيات علمي جامعه المصطفي العالميه 6 ويژگي اشرافي گري را برشمرد و گفت : حق انكاري و تضيع حقوق ديگران از شاخصه هاي اشرافي گري در جامعه اسلامي است.
رفيعي اظهار داشت: در دهه 60مردم به شهيد رجايي نگاه ديني داشتند و بايد سلوك اين شهيد براي همه خدمتگزاران مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش ايرنا، بيست و پنجمين دوره طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني شنبه شب با عنوان «انقلابي؛ بايدها و نبايدها» از بيست و سوم تيرماه تا چهاردهم مردادماه در مهديه مصلي امام خميني (ره) شهركرد در حال برگزاري است.
2097