۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82991007
T T
۰ نفر
كرباسیان: ارزبگیرانی كه واردات نداشتند، اخلالگر اقتصادی اند

تهران- ایرنا- وزیر اموراقتصادی و دارایی تصریح كرد: با كسانی كه ارز گرفتند و كالا وارد نكردند، مانند اخلالگران نظام ارزی برخورد می‌شود.

به گزارش شنبه تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی، «مسعود كرباسیان» از ارسال فهرست دریافت كنندگان ارز 4200 تومانی به گمرك جمهوری اسلامی ایران خبر داد «تا به طور دقیق مشخص كنند چه افراد و شركت‌هایی ارز دریافت كرده و كالا وارد نكرده‌اند».
كرباسیان ادامه داد: سازمان امور مالیاتی نیز پیگیر موضوع شده است.
به گفته كرباسیان، همه ابزارهای نظارتی و اجرایی وزارت امور اقتصادی و دارایی مانند سازمان امورمالیاتی، گمرك و سازمان حسابرسی به كار گرفته شده است تا حق مردم را به آنها بازگردانده شود و اخلالگران نظام اقتصادی و ارزی هزینه رفتارهایشان را بپردازند.
«متاسفم كه ذهن جامعه در چند هفته گذشته به دلیل سودجویی و رانت‌خواهی عده‌ای خاص به هم ریخته و نظم بازارها تحت تاثیر قرار گرفته است».
وزیر اموراقتصادی و دارایی تصریح كرد: این گروه بدون توجه به منافع ملی، آینده توسعه كشور را به مخاطره انداخته‌اند.
وی تاكید كرد «نباید در مبارزه با فساد، عقب نشست و ما نیز در وزارت اقتصاد با فساد در هر سطحی برخورد می كنیم».
كرباسیان همچنین انتشار عمومی گزارش نهایی شفاف در این زمینه را وعده داد.
به گزارش ایرنا، بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران یازدهم مردادماه در نامه ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی، فهرست كامل شركت ها و افراد دریافت كننده ارز به نرخ رسمی را اعلام كرد.
تیرماه نیز در 2 مرحله فهرست واردكنندگان ارز به نرخ رسمی منتشر شد.
فهرست نخست شامل واردات انواع كالاها اعم از كالاهای اساسی، مواد اولیه، واسطه ای و مصرفی بود و فهرست دوم به تخصیص بیش از 120 میلیون یورو به واردات خودرو اختصاص داشت.

اقتصام*1070*1961*
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد