۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۶
کد خبر: 82990059
T T
۰ نفر
موگرینی: اتحادیه اروپا با هرگونه یكجانبه گرایی مخالف است

سنگاپور- ایرنا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار وزیر امور خارجه چین، ضمن تقبیح یكجانبه گرایی های آمریكا و به راه انداختن جنگ تجاری علیه چین، تاكید كرد كه این اتحادیه با هرگونه سیاست و اقدام یكجانبه از جمله یكجانبه گرایی های آمریكا علیه چین مخالف است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، فدریكا موگرینی و وانگ یی روز جمعه در حاشیه اجلاس وزیران خارجه آسه آن ملاقات و ضمن تبادل نظر درمورد جنگ تجاری آمریكا علیه چین و مساله هسته ای ایران، همچنین بر حمایت از برجام تاكید كردند.
دو طرف عصر جمعه در این دیدار تاكید كردند برجام باید به طور مطلوب حفظ و اجرا شود و پایبندی به این توافقنامه بین‎المللی و اصول و قوانین بین‎المللی ضروری است.
وانگ یی و موگرینی همچنین با هر گونه تحریم یكجانبه مخالفت كرده و بر تقویت هماهنگی و تلاش برای حفظ منافع همه طرف‌ها بر اساس برجام تاكید كردند.
وزیر خارجه چین در این دیدار همچنین با اشاره به موفقیت دیدار اخیر سران چین و اروپا در پكن و تفاهم دو طرف درباره حفظ ساز و كار چند جانبه تجاری ، برای مقابله با جنگ تجاری آمریكا علیه چین گفت: در شرایط كنونی، تقویت به موقع رایزنی ها و همكاری راهبردی و پشتیبانی دو طرف از چند‌جانبه‌گرایی و مقررات بین‎المللی بسیار مهم است.
او گفت: این امر نه تنها برای منافع دو طرف بلكه برای حفظ صلح و ثبات جهان سودمند است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: اتحادیه اروپا چین را شریك مهم راهبردی خود می‎داند و با هرگونه سیاست و اقدامی علیه چین مخالف است.
موگرینی افزود: اتحادیه اروپا در زمینه پشتیبانی از چند‌جانبه‎گرایی و تجارت آزاد در كنار چین می‎ایستد، اروپا مایل است رایزنی و همكاری راهبردی خود با چین را ادامه دهد.
علاوه بر وزیران 10 كشور عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا ، وزیران شركای گفت وگویی و منطقه ای آسه آن نیز در اجلاس سالانه وزیران امورخارجه آسیا در سنگاپور شركت كردند.
آساق**1599**1723

سرخط اخبار جهان