۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82989850
T T
۰ نفر

رقابت های كشتی نونهالان آسیا آغاز شد

۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82989850
رقابت های كشتی نونهالان آسیا آغاز شد

كرج- ایرنا - نخستین دوره رقابت های كشتی نونهالان قهرمانی آسیا روز جمعه 12 مرداد ماه به میزبانی البرز آغاز شد.

رئیس هیات كشتی البرز در حاشیه برگزاری این رقابت ها در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این مسابقات پس از تائید طرح ایران برای برگزاری مسابقات به صورت اشتراكی در اتحادیه جهانی به كشورمان واگذار شد.
حمید یاری افزود: این رقابت ها در بخش پسران در رشته های آزاد و فرنگی به مدت یك روز با حضور 11 تیم آسیایی در ورزشگاه انقلاب كرج و بخش كشتی دختران آسیا در ژاپن برگزار می شود.
وی گفت: در رقابت های كشتی نونهالان قهرمانی آسیا كه در 10 وزن برگزار می شود، ورزشكاران كشورهای ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، هند، اردن، بنگلادش، پاكستان، سوریه، سنگاپور، تركمنستان و ایران حضور دارند.
یاری ادامه داد: دولت تورلیخانوف رئیس شورای كشتی آسیا از كشور قزاقستان به عنوان مهمان ویژه در این مسابقات حضور دارد.
*رعایت قوانین به شكل مناسب
همچنین نماینده اتحادیه جهانی كشتی كه دراین رقابت ها حضور یافته، اظهار داشت: این رقابت ها به این دلیل كه یك روزه برگزار می شود مستلزم این است كه تمام تیم ها قوانین را به شكل مناسب رعایت كنند.
كمال محمد بوعزیز افزود: قبل از شروع بازی ها كمیته هایی برای آموزش تكمیلی به مربیان و داوران برگزار تا رقابت ها در سلامت كامل انجام شود.
وی مهم ترین موضوع در كشتی رده نونهالان را اخطار دادن دانست و اظهار داشت: داوری در این مسابقات بر عهده 22 داور ایرانی و 10 داور خارجی است.
بوعزیز گفت: این رقابت ها به عنوان فستیوال در رده جهانی است و مربیان و داوران باید از بی احترامی و حركت ناشایست خودداری كنند.
7414/ 6155
۰ نفر