۱۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹
کد خبر: 82989838
T T
۰ نفر
پیشنهاد ترامپ نشان از نبود تعادل در رفتار سیاسی وی دارد

تهران- ایرنا- نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد رییس جمهوری آمریكا برای مذاكرات با ایران نشان از نبود تعادل سیاسی در رفتار وی دارد، ترامپ از یك طرف از برجام خارج می شود و از طرف دیگر دعوت به مذاكره می كند.

«سید علی ادیانی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره پیشنهاد مذاكره بدون پیش شرط ترامپ افزود: رییس جمهوری آمریكا از یك طرف ایران را تهدید نظامی می كند و از طرف دیگر تقاضای مذاكره بی قید و شرط دارد.
وی ادامه داد: هنوز طنین كلام ترامپ هضم نشده است كه مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا در تفسیر سخن او شرایطی را اعلام می كند، این نشان می دهد كه آنها دچار سردرگمی در دیپلماسی و گیجی شده اند.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان این كه ملت ایران و حاكمیت آن محكم و استوار در برابر دشمن ایستاده است، گفت: آنها فكر می كردند با برون رفت از برجام ایران از هم می پاشد، در حالی كه 40 سال است این كشور تحریم ها را تجربه كرده است.
ادیانی با بیان این كه تقاضای مذاكره یعنی این كه ما در موضع قدرت هستیم، خاطرنشان كرد: آمریكایی كه زمانی وزارت خارجه این كشور مطرح می كرد ما ایران را اصلا به رسمیت نمی شناسیم كه مذاكره كنیم، امروز رییس جمهوری آن در برابر اقتدار ایران و جبهه مقاومت درون كشور التماس مذاكره بدون قید و شرط را دارد.
وی موضع ایران در مقابل آمریكا را مشخص عنوان كرد و تصریح كرد: تمام حرف های ما در این بخش را دستگاه دیپلماسی ایران در چهارچوب قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ می زند.
وی به آیاتی از قرآن كریم اشاره كرد و ادامه داد: قرآن كریم تعبیر زیبایی دارد كه می فرماید پا جا پای شیاطین قرار ندهید بنابراین این پیشنهاد جلوه ای از جلوه شیطان بزرگ است.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری آمریكا چند روز پیش برای دومین بار طی یك هفته گذشته از آمادگی خود برای دیدار و مذاكره با مقام های ایران سخن گفت.
ترامپ كه در یك كنفرانس خبری مشترك با«جوزپه كونته» نخست وزیر ایتالیا حاضرشده بود، در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت كه «در هر زمان» و «بدون هرگونه پیش‌شرطی» حاضر به گفت وگو با مقام‌های ایرانی است.
سیام**1058**1336
۰ نفر