۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 82983051
T T
۰ نفر

چين: گفت و گو با آمريكا بي نتيجه است

۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 82983051
چين: گفت و گو با آمريكا بي نتيجه است

پكن- ايرنا- سخنگوي وزارت خارجه چين با اشاره به اعمال تعرفه جديد واشنگتن به ارزش 16 ميليارد دلار بر كالاهاي وارداتي چين، هر گونه مذاكره تجاري با آمريكا را بي نتيجه توصيف كرد.

به گزارش ايرنا 'گائو فنگ' روز جمعه در جمع خبرنگاران در پكن افزود: آمريكا پيشتر 34 ميليارد دلار تعرفه بر روي كالاهاي چيني در نظر گرفته است و برنامه دارد با افزودن 16 ميليارد دلار ديگر، اين رقم را به 50 ميليارد دلار افزايش دهد.
وي خاطر نشان كرد: آمريكا به بهانه انتقال غيرقانوني فناوري، نقض حق حاكميت معنوي و ضربه زدن به شركت هاي خارجي، به چين فشار وارد مي آورد در صورتي كه از ميان 300 نظر خواهي مهم در اين باره 90 درصد با اتهامات واشنگتن عليه پكن مخالفت كرده اند.
سخنگوي وزارت بازرگاني چين گفت در اواسط ماه جاري ميلادي اين كشور در نشستي در واشنگتن درباره رسيدگي به تعرفه هاي تجاري شركت كرد و در همان زمان هم از ميان 44 گروه ذي نفع حاضر، 43 گروه با اعمال تعرفه بر روي خودرو و قطعات خودرو از سوي آمريكا مخالفت كردند و مرتبط ساختن آن با موضوع امنيت ملي را نادرست دانستند.
گائو در خصوص اظهارات دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريكا مبني بر اعمال تعرفه بر روي كل كالاهاي وارداتي از چين به ارزش 500 ميليارد دلار گفت: اين اظهارات در راستاي منافع سياسي و اقناع افكار عمومي مطرح مي شود در صورتي كه چنين كاري چرخه تجاري را كند كرده و زنجيره اقتصاد دنيا را پاره مي كند.
سخنگوي وزارت بازرگاني چين، آمريكا را به بي مسئوليتي و بي درايتي متهم كرد و گفت كه از جنگ تجاري استقبال نمي كنيم اما از آن هراسي هم نداريم و همچنان هر تدبير لازم را براي روياروي با آمريكا اتخاذ و از نظام چند جانبه تجاري جهان حراست مي كنيم.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان